-
En annorlunda kiteupplevels!!!
Att man får passa grejorna när man kitar i Kovik är ju förståligt då en hel trave muhhkreatur trampar runt på spoten. Vad jag inte hade räknat med var det jag råkade ut för i torsdags kväll. Efter att ha pressat det ut det sista av denna fina kitekväll så var det dags att rigga ner i den skumma kvällningen. Linorna var avkopplade och jag hade virat in de första varven då jag kände hur det ryckte till, tänkte att det var väl bara någon lite buske. Fortsatte invirandet och känner hur det konstigt nog rycker till igen, kollar upp och till min förvåning får jag se en räv som leker med linändarna (Har inte hittat några allvarliga jack i dom). Den oblyge busen vikar av först när det bara återstår ett par meter och försvinner in i mörkret innan jag hunnit fått fram kameran. OSIS tänkte jag och tog och bytte om. När jag lagom fått på mig en t-shirt så uppenbarar sig räven igen bara någon meter ifrån mig och jag famlar efter kameran. Går åt det håll han försvann och plötsligt så sitter han där snällt och jag lyckas ta ett kort. Räven reagerar på blixten först med att gå iväg men lika snabbt vänder han upp och går emot mig (ståendes i bara mässingen) Jag trycker av kameran och han skyggar tillbaks lite men vänder lika snabbt upp igen och helt kartig var jag nu inte, ståendes ensam halvnäck i mörkret med en räv som var mer en lovligt nyfiken. Till slut vart han väl trött av allt blixtrande så han avvek och som minne har jag några i panik tagna bilder.
BE AWARE / TOBAS
Logga in för att svara.