Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En annorlunda kiteupplevels!!!

• En annorlunda kiteupplevels!!!

Publicerad av tobas på 24 september, 2006 vid 22:13

Att man får passa grejorna när man kitar i Kovik är ju förståligt då en hel trave muhhkreatur trampar runt på spoten. Vad jag inte hade räknat med var det jag råkade ut för i torsdags kväll. Efter att ha pressat det ut det sista av denna fina kitekväll så var det dags att rigga ner i den skumma kvällningen. Linorna var avkopplade och jag hade virat in de första varven då jag kände hur det ryckte till, tänkte att det var väl bara någon lite buske. Fortsatte invirandet och känner hur det konstigt nog rycker till igen, kollar upp och till min förvåning får jag se en räv som leker med linändarna (Har inte hittat några allvarliga jack i dom). Den oblyge busen vikar av först när det bara återstår ett par meter och försvinner in i mörkret innan jag hunnit fått fram kameran. OSIS tänkte jag och tog och bytte om. När jag lagom fått på mig en t-shirt så uppenbarar sig räven igen bara någon meter ifrån mig och jag famlar efter kameran. Går åt det håll han försvann och plötsligt så sitter han där snällt och jag lyckas ta ett kort. Räven reagerar på blixten först med att gå iväg men lika snabbt vänder han upp och går emot mig (ståendes i bara mässingen) Jag trycker av kameran och han skyggar tillbaks lite men vänder lika snabbt upp igen och helt kartig var jag nu inte, ståendes ensam halvnäck i mörkret med en räv som var mer en lovligt nyfiken. Till slut vart han väl trött av allt blixtrande så han avvek och som minne har jag några i panik tagna bilder.

BE AWARE / TOBAS

blackadder svarade 17 år, 5 månader sedan 14 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • fesen

Medlem
    24 september, 2006 vid 22:16

Skön lirare! 🙂

• krillan82

Medlem
    25 september, 2006 vid 12:23

Sköön upplevelse… Kunde du inte dresserat den lille rackaren till att pummpa kites, launcha och landa…

Har själv funderat på att smuggla in en liten apa som gör allt det där tradiga:smile:

• fifi

Medlem
    25 september, 2006 vid 17:47

Den ena räven rrrev en annan rääv…

• fiffi

Medlem
    25 september, 2006 vid 18:44

hehe coolt…

• johanneslarsson

Medlem
    25 september, 2006 vid 18:54

skönt du har de som får rigga på gräs i alla fall

• simoneburgess

Medlem
    25 september, 2006 vid 19:18

Mm, jag har hört om de där rävarna. De ändrar sina kostvanor till Kites och kitetillbehör.

• henkish

Medlem
    25 september, 2006 vid 19:30

och en o annan flyttväst…

=0)

• gh0st

Medlem
    25 september, 2006 vid 19:43

Nice! Verkade vara en nice liten krabat =)
    …hehehe, flyttväst ; )

• enlighted

Medlem
    25 september, 2006 vid 20:14
    gh0st wrote:
    Nice! Verkade vara en nice liten krabat =)
    …hehehe, flyttväst ; )

Wow, var får alla sina flyttvästar ifrån… Vill också ha en sån då jag flyttar väldigt mkt :tongue: Om ingen förstod då jag stavade med två t och det då blev en väst för flytt istället för flyt… Oj oj va skoj…

• zo0

Medlem
    25 september, 2006 vid 21:03

haha tuff räv 😛

• ziik

Medlem
    1 november, 2007 vid 11:53

Äntligen kopplade det!

Det är ju en proto från Slingshot….
    Den första proton av den nu så populära ”Slingshot [Räv]”

mummel mummel
    vill också åka till afrikakatt 😉 ha det gött

• blackadder

Medlem
    1 november, 2007 vid 14:21

Pass på. Rävar som e så där kärvänliga har säkert rabies. Eller rävskabb… Eller rövskabb…

• skotten

Medlem
    1 november, 2007 vid 15:29

yeah you gotta watch out for that rövskabb… its a killer…

• blackadder

Medlem
    1 november, 2007 vid 15:45

…it’s a pain in the ass…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En annorlunda kiteupplevels!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.