-
En bisarr söndag…
…efter en kass lördag i Västervik (5-7 m/s) med några kortare perioder med ok vind för 7.0 såg prognosen finfin ut för söndagen. 9-13 sydväst…ut och riggade 7.0 på 111 liter bräda…gupp gupp gupp gupp…PANG… överlevnadssurf in till stranden och vänta ut fronten….gupp gupp gupp, snacka lite skit med Fenta räv (gammal Västervikslegend). Ut och gupp gupp gupp…hmm det ser mörkt ut framför mig…PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG….jag dumpar ner allr i vattnet och ligger och kvider och försöker hålla grejorna kvar på vattnet. Skvalptopparna blåser av och det blir sådär mysigt dimmigt av allt vatten som far omkring…efter ett par minuter kommer ösregnet och vinden mojnar så att jag kan ta mig in mot stranden…och ja just det gupp gupp gupp…kör lite stagvändningar och tränar balansen…20 minuters period med säkert 30% planing sen är det dags igen….PANGBOMBRAK…vinglar in….vågar inte kroka i selen…helt utmattad står jag och väntar på att fronten ska gå över men den håller i sig och jag riggar 5.2 som var det minsta jag hade med mig… Jag kände direkt när jag skulle beachstarta att det var lönlöst… Jag hade ingen lust att bli en ny sputnik så jag väntade lite och vips så försvann vinden…. APFÖRBANNAD slängde jag ihop prylarna och åkte hem till familjen. Typisk när man hade fixat barnpassning och allt. Ursäkta för detta onödiga inlägg men just nu skulle jag vilja skänka bort alla prylar så jag slipper se dom… Fast ångesten går nog över snart…
en bitter man i sina bästa år….
Logga in för att svara.