Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing “En film utan panflöjt” headcam Björlanda är klar

• “En film utan panflöjt” headcam Björlanda är klar

Publicerad av Knatte på 13 januari, 2005 vid 21:19

Ni ligger filmen En film utan panflöjt i incommingmappen.
    Ev. kommer ni åt den via länken, annars så blir den väl överflyttad till nya snart grin.gif
    En undran bara. Är inte FTP:en långsammare nu för tiden. Tyckte det tog betydligt längre tid att föra över filen. Överföringshastighet 25-30 kb/s kom jag bara upp i crazy.gif

stewen svarade 19 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • stewen

Medlem
    13 januari, 2005 vid 22:48

Aaah!
    Riktigt nice denna gången! Blev mycket bättre när du fick på vidvinkel objektivet.
    Särkilt andra delen när man ser mycket av brädan och är med på vad som händer.

Men jag förstår inte vad du kör för komprimering… Bilden blir randig när något händer… eller är det bara på min dator?

skön film annars!

• sirjohnirie

Medlem
    13 januari, 2005 vid 22:51

Fan, 15kb/s från ftp´n det är lite för slött.. kanske beror på att många laddar just nu. Försöker lite senare.

• stewen

Medlem
    13 januari, 2005 vid 23:14

Jag kan bistå med lite bandbredd..
    Kan tankas här

• stang

Medlem
    13 januari, 2005 vid 23:22

Elände vilken tid det tar från FTPn!!!
    Men nu har jag nött så länge så jag ger mig inte!!!! crazy.gif

• sirjohnirie

Medlem
    13 januari, 2005 vid 23:35

Sådärja! 200k/s, det var bussigt!

• Knatte

Gäst
    14 januari, 2005 vid 05:50

Det är Mpeg layer 2 som jag har komprimerat filmen i.
    Det blir inte randigt i min dator blush.gif
    I vissa fall så kan det vara en antydan till “randigt” på den vita brädan, men inte annars…
    Dels har jag vidvinkelobjektiv på och framförallt har jag satt kameran mer nedåtvinklat och har verkligen ansträngt mig att få till anorlunda vinklar wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2005 vid 06:11

Tja
    Var har du filmat?? och när?
    Kelso

• the_novice

Medlem
    14 januari, 2005 vid 07:23

Kul film! laugh.gif
    Men vad svårt det är att veta vad kameran ser, jag tyckte jag försökte kolla bakåt i gippar mm men sedan ser man mest seglet ändå…
    Nästa steg är väl att köra headcam i Lejet eller Apel när det blåser på riktigt! cool.gif

• nickesurf

Medlem
    14 januari, 2005 vid 07:47

Fin film! Usch, fy tusan vad man blev surfsugen nu…. smile.gif

• Knatte

Gäst
    14 januari, 2005 vid 08:53

Filmat i Björlanda kile 6 och 9 januari med headcam blush.gif

• karnan

Medlem
    14 januari, 2005 vid 08:58

Tjusigt Knatte! Gillade speciellt andra delen av filmen. En uppmaning dock och som inte bara gäller dig utan alla filmmakare: När man har samlat ett tag fylls hårddisken med alla dessa filmer och efter ett tag blir de så många att de inte längre går att hålla reda på. Ett sätt är då att lägga lite mer energi på fil-namnen. Jag tycker att namnet bör innehålla filmare/producent, en bra titel som gör att man minns vilken film det är utan att öppna filen, inspelningsplats och datum. Så här till exempel:

Knatte_En film utan panflöjt_Björnlanda_050106.mpg

Keep up the good work

/Johan

PS. Gissa vem som har plåtar på Maiden till sommaren. DS

• tabi

Medlem
    14 januari, 2005 vid 11:34

Me too cool.gif

Edit: YEEEEEEEEAAAAAH!!!
    Bra musik, Knatte!!
    Fattade inte varför Kärnan började snacka om Maiden, men nu efter att ha sett filmen hajjar jag! laugh.gif laugh.gif

Grymt Knatte!! cool.gif

• steffo

Medlem
    14 januari, 2005 vid 12:26

FTP’n sitter på en lite slöare lina än tidigare men om det är 5-10 som tankar samtidigt så orkar servern ändå inte med.

Jag har både en ny server och lina på gång men det dröjer nog några veckor innan det är klart.
    Det finns även lite planer på att få ordning på alla filmer på ett bra sätt men inget är klart ännu.

/Steffo

• brutus

Medlem
    14 januari, 2005 vid 15:16

gott Knatte!!! Headcam regerar och maiden var som yoghurt för själen i samband med surf! Tror jag kommer ha the number of the beast i huvet nästa gång jag sticker ut! (när det blivit en del varmare crazy.gif)

Keep up the good work! / MArtin

• the_novice

Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:32

Jag tycker också filmen utan panflöjt är mer randig där saker rör sig än i den förra med panflöjt. Men det uppstår väl när filmen spelas in och inte vid komprimering eller?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing “En film utan panflöjt” headcam Björlanda är klar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.