Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › “En film utan panflöjt” headcam Björlanda är klar
-
“En film utan panflöjt” headcam Björlanda är klar
stewen svarade 19 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
-
Knatte
Gäst14 januari, 2005 vid 19:14Jag är ganska säker på att ränderna uppstår efter komprimeringen.
Enda skillnaden (som jag vet alltså..)mot förra filmen, är att jag har sparat i format mpeg 2 istället för mpeg 4.
Hade inte möjligheten att spara i mpeg 4 i min nya Adobe premiere 6.5 till skillnad på min förra 6.5 version
Har någon några ideer om detta och framförallt hjälp
Tveka inte att hör av er -
Jo det är nog vettigt att filmen är ok och att det uppstår i samband med komprimeringen och överföringen till datorn, finns en tråd om det på Foto&Video….
-
Ahhh cool rulle Knatte!!!
Vilken skillnad det blev med vidvinkel obj. Man fick en mycket bättre överblick av vad som hände. Tyckte att man fick en bättre känsla av surfet oxå nu när man såg brädan. -
Knatte
Gäst14 januari, 2005 vid 22:09Har kollat råmaterialet igen och är nu 100% säker på att komprimeringen skapar “ränderna”….
Gjorde om filmen i SVCD format och ränderna var fortfarande synliga
Tråden på foto&video har inte gett mig något bra svar hitills angående mpeg2 och mpeg4.
Ändå rådet där var ju att använda Quicktime istället. Separata komprimeringsprogram, någon som har koll? Det finns ju massor av “filmexperter” här
Logga in för att svara.