• poppo

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 14:27

    Nu är jag ingen expert på ämnet men isoleringsplattorna du talar om kallas väl generellt Styrofoam och de håller garanterat inte som de är, det går dock utmärkt att använda dem till brädbygge (lamineras med epoxy) även om de inte är superlätta.

    Svenne wrote:
    Om du nån gång har sett att man “klär in” ett hus i blå eller rosa plattor så är det samma material. Skulle tro att Durofoam bara är ett annat produktnamn för samma material (som också är en form av polystyren).
  • svenne

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 14:46
    poppo wrote:
    Nu är jag ingen expert på ämnet men isoleringsplattorna du talar om kallas väl generellt Styrofoam och de håller garanterat inte som de är, det går dock utmärkt att använda dem till brädbygge (lamineras med epoxy) även om de inte är superlätta.

    Det är samma material skulle jag tro, men med högre densitet.

  • brutus

    Medlem
    20 mars, 2006 vid 14:51

    Precis som Svenne säger, det är en High Density Foam (oftast ljusblå eller rosa), tar inte in vatten och håller för mer jämn belastning än vad man tror… Men skulle inte tro att det håller för lite chop eller ens minsta wipe-out utan att spricka på mitten.
    Däremot skulle ett lager kolfiber alt glasfiber kunna styva till det ordentligt.
    har använt detta material till ett antal skalenliga modeller i andra syften än surf och det är rätt häftig tanke att man skulle kunna surfa på det endast.
    /M

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.