Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En foto-förhandsvisning…
-
Ola_P wrote:Word är djävulens verk.
Haha, jävligt sant, särskilt mallar i word är ju helt värdelösa…
-
Haha, att en tråd med sjyssta bilder från Maui förvandlas till en tråd om hur man bygger de bästa hemsidorna ur ett rent tekniskt perspektiv bekräftar bara att vi får segla alldeles för lite och stirrar allt för mycket in i burken. Komiskt! Mer soulfulla bilder istället Staffan, det är det vi vill ha, och släng burken i väggen – kör hårt!
-
Ola_P wrote:Deal.
Knackar du html varje gång du uppdaterar den som det är nu?
Vi är lite old-school! :blush:
Jag använder Homesite och arbetar direkt i HTML-kod.
MC är ännu radikalare och skriver HTML direkt utan något hjälpprogram! :laugh:/Staffan
-
Haha. Helt sant… Men vad ska man göra med 35 cm snö och 17 cm kärnis utanför fönstret… 🙁
Inget fel på att knacka html för hand heller för den delen, men med tanke på upplägget (blogg som det väl numera heter) så hade det ju varit fint att kunna uppdatera från webben.
-
Ola_P wrote:Inget fel på att knacka html för hand heller för den delen, men med tanke på upplägget (blogg som det väl numera heter) så hade det ju varit fint att kunna uppdatera från webben.
Snacka inte om bloggande! Det är så mycket tjat om bloggande i tidningarnas (så kallade) innespalter att jag skäms över att ens förknippas med företeelsen! Och det värsta är väl att bloggande mest förknippas med de tonårstjejer som skriver om modeprylar som siktats på Stureplan i Stockholm!!! AAAUUGHHHHHH!!!!!!!! Vill inte ens finnas i samma värld som de gäggvecken! Jag säger som Magnus Uggla: Jag mår illa! :crazy:
Jo, hela syftet med att PHP:a surfdagboken skulle vara den att vi kan uppdatera på nätet direkt. Och med lite metadata kopplat till den specifika dagen så sorterar databasen in det själv. Dessutom kan ni som läser få ett urval istället för en massivt stor fil för hela året.
En dag kanske det händer… :smirk:Fördelen med att knacka direkt i HTML-koden är ju att man slipper massa skitkod som layoutprogrammen lägger till. Om vi använt tex något av microsofts usla program hade surfdagboken varit tre gånger så stor – i byte räknat alltså! 😉
/Staffan
-
S wrote:Om vi använt tex något av microsofts usla program hade surfdagboken varit tre gånger så stor – i byte räknat alltså! 😉
/Staffan
Och antalet seglingsdagar tre gånger så få :D:D
/adde
-
Om man inte orkar koda en massa, så finns det ju små trevliga program som gör det för dig. Själv använder jag Webthumb från http://www.phobosoft.ch/
Enkelt o ganska snyggt resultat, iaf…
-
Annars är ju Jalbum rätt omskrivet. Har lajjat lite själv med det och är rätt impad, faktiskt… svensk snubbe som gjort det, dessutom, med ett bra forum för tips, frågor och svar…
-
Haha, satsa på wordpress å en liten egen mall till det.. Sen är det bara att ösa in de gamla sidorna som permanenta sidor och köra nya saker i WP systemet. Vilken lösning på galleri som är snyggast vet jag inte, gallery2 är rätt bra om man skall uppdatera det via webben (beskära bilder, ladda upp, sätta captions etc.), finns en plugin till WP för det har jag för mig.
-
dr Masse wrote:Annars är ju Jalbum rätt omskrivet. Har lajjat lite själv med det och är rätt impad, faktiskt… svensk snubbe som gjort det, dessutom, med ett bra forum för tips, frågor och svar…
http://jalbum.net/
Jalbum var grymt snyggt. Får tanka ner o testa, helt klart! Har lixom ingen lust o knacka massa php o sånt när man sitter o knackar C++ dagarna i ända
Logga in för att svara.