Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En fråga till er som är läkare etc

• annas

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:35

Tack för alla tips, länkar etc. Jag åt NSAID och vilade de första dagarna, men värmen gjorde gott och det kändes bättre så de sista dagarna blev det kite. Lät bli att ta tabletter på morgonen innan jag kitade för att inte göra något dumt. Tyvärr är Sverige så sjukt kallt så det blir sämre så fort man går ur planet. Promenader för att öka blodcirkulationen var ett bra tips – hjälper i alla fall så länge man känner sig varm, men jag skulle nog behöva en remiss till ett varmare land – finns såna? 😉
    Ha de gott allihop

• jps

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:41

Kan du inte försöka hitta ett Rehband (neopren) axelskydd så att du får mer värme inom området?

• zilversurfarn

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:49

Kan tyvärr inte hjälpa dig med en remiss till ett varmare land. Men, jag kan om du vill hjälpa dig att komma i kontakt med en sjukgymnastkollega i Lund/Malmö som är duktig på axlar. Skicka ett PM så får du mitt nr.

Värmeskydd (Vulcan) hittar du här: http://www.skadebutiken.se/index.php?cat_id=18&catname='Värmeskydd/stödjande%20ortoser
    De har även andra bra grejer, tex Microfoam som är kanon att ha på såriga fötter osv när man är i vattnet hela dagen. Microfoam + tejp över räddade ett par surfdagar för ett par månader sedan då min häl hade haft närkontakt med nåt vasst på bottnen i Torkelstorp.

• niklas82

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:29

Vad 17 hände med Gammeldansk och “bit ihop”.

finns nog med vila när vi blir gammla o skruttiga.

• zilversurfarn

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:36
    Niklas82 wrote:
    Vad 17 hände med Gammeldansk och “bit ihop”.

finns nog med vila när vi blir gammla o skruttiga.

Sant, tänkte inte på det…:grin:

• annas

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 15:00
    Zilversurfarn wrote:
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med en remiss till ett varmare land. Men, jag kan om du vill hjälpa dig att komma i kontakt med en sjukgymnastkollega i Lund/Malmö som är duktig på axlar. Skicka ett PM så får du mitt nr.

skickat 🙂

• zilversurfarn

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 20:30
    AnnaS wrote:
    Zilversurfarn wrote:

skickat 🙂

samma här…:smile:

• psychonauten

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 08:50

Om ni nu gör anspråk på att vara läkare borde ni ju hålla er långt borta från att ge diagnos och läkemedelstips via nätet.. 😐 Jag håller med, gå till en läkare, och ta inga receptbelagda mediciner utan att ha fått dem av din läkare.

• zilversurfarn

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 21:16
    psychonauten wrote:
    Om ni nu gör anspråk på att vara läkare borde ni ju hålla er långt borta från att ge diagnos och läkemedelstips via nätet.. 😐 Jag håller med, gå till en läkare, och ta inga receptbelagda mediciner utan att ha fått dem av din läkare.

Absolut! Vem har gjort anspråk på att vara läkare?

• eddie

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 19:43

Har jag gjort många gånger – på krogen!
    Funkar garanterat!!

• skotten

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 19:48

hahahhaa, awesome, Hell we should call you Dangerous Eddie!

“hmm yeah you take this gel and rub it in the back right here”

• simoneburgess

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 13:37
    Eddie wrote:
    Har jag gjort många gånger – på krogen!
    Funkar garanterat!!

hahaha!

Ahh, så det är DET jag gör fel. Jag säger alltid att jag är avloppstömmare. har fungerat sådär…

• kolvringen

Medlem
    20 oktober, 2006 vid 17:27

Kul att många väljer att skriva formellt när man pratar sjukvård

• planing

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 09:26

Någon som har tips på en bra sjukgymnast för axel i Göteborg? Får lite ont på utsidan av axeln när jag vindsurfar. Jag ska surfa två veckor över jul, och då vill jag inte få ont på riktigt…

• sourra

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 10:13

Jag har hört en del gott om Fysiken från kompisar som skadat sig

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En fråga till er som är läkare etc

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.