-
En gammal gubbe som vill leva innan han dör
Hej,
Jag är helt ny här i Varberg. Har mest jobbat, ätit och sovit de senaste 20 åren. Är 44 år gammal nu. För drygt 2 år sedan fick jag en allvarlig form av lymfcancer och har mot många odds överlevt hela behandlingen med cellgifter och stamcellstransplantation. Nu är jag svag men frisk. Efter den pärsen satte jag mig ner och började fundera på vad jag egentligen sysslade med och om jag gjorde rätt saker här i livet. Jag och frugan var nyligen på semester och över 20 år efter min tid som inbiten hobbyeindsurfare tog jag en kurs och blev störtförälskad. Vilka fina grejjer det finns nuförtiden!!
Sagt och gjort, jag sålde saker jag tröttnat på och köpte en uppblåsbar, SUP/windsurfingbräda med ett stort och ett litet segel på och 2 riggar, en plåtishusbil och har just börjat förverkliga en nyupptäckt dröm om att leva medan tid är. Har inte bestämt vart kosan styr efter Varberg än.
För stunden är bilen på verkstad i Göteborg, jag och frugan är i en lånad stuga på Getterön och hon flyger till Stockholm i kväll. Ska ansluta igen på fredag. Hunden och jag blir kvar i husbilen som jag hämtar i kväll eller i morrn.
Tänkte kolla om det finns någon här i trakten, som kan ge lite tips på var man kan surfa här i närheten? Apelviken? Hur är förhållandena där i morgon? Här ligger isen vid klippkanten och ser lite läskigt ut att ge sig ut själv…(Köpte torrdräkt för säkerhets skull).
Med vänlig hälsning, Mattias
Logga in för att svara.