Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En handfull tecken på att man haft en heldag på Haga…

• Oregistrerad

Gäst
    20 juli, 2007 vid 09:38

Konstigt att du kan bli trött du som är så vältränad. Var det inte du som var världsmästare på cykling.

Faster

• Oregistrerad

Gäst
    20 juli, 2007 vid 10:24

Om du använder selen till 90% och “släpper” riggen så bör det inte kunna bli sådär, inte ens sju dagar på raken. Aj aj, du måste ha fått väldigt ont i ryggen också eftersom det ser ut som du drar mycket med överkroppen.

• fastforward

Medlem
    20 juli, 2007 vid 10:54

@Lars_K 398771 wrote:

Hon trodde kanske att du skulle ha den till nåt annat…
    Det fina är att den tas upp av huden ganska fort så det knappt ens blir kladdigt.

Nej, jag förklarade explicit att jag skulle vindsurfa i 2 veckor och skulle fucka upp händerna helt och hållet. Det enda hon sade var “måste du göra det?” Som om mina händers hälsa var viktigare än surf 😀

• davo

Medlem
    20 juli, 2007 vid 13:37

@Rasmus_W 398731 wrote:

Jodå, jag har ett par tyskhandskar. Placerade i en liten burk med glaslock och texten “i nödfall krossa glaset”.

Seriöst? Ja, jösses…

• Oregistrerad

Gäst
    20 juli, 2007 vid 22:23

Jag har provat Locobase Repair och den är klockren på hälsprickor t.ex. Men för händerna är Helosan överlägset. Såriga händer efter en veckas surf blir lena barnhänder på några dagar mha Helosan.

• rasmus_w

Medlem
    20 juli, 2007 vid 23:09

@Davo 398890 wrote:

Seriöst? Ja, jösses…

Klart jag är seriös. Vem är inte det?

• rasmus_w

Medlem
    20 juli, 2007 vid 23:19

@Oregistrerad 398805 wrote:

Konstigt att du kan bli trött du som är så vältränad. Var det inte du som var världsmästare på cykling.

Faster

Det var nog inbillning. Vi har ju fastslagit att vindsurfing inte ger nån träningseffekt. Jag blev nog trött i underbenen av att vicka på tårna när jag satt framför datorn.

@Oregistrerad 398805 wrote:

Om du använder selen till 90% och “släpper” riggen så bör det inte kunna bli sådär, inte ens sju dagar på raken. Aj aj, du måste ha fått väldigt ont i ryggen också eftersom det ser ut som du drar mycket med överkroppen.

Ser ingen som helst anledning till att jag skulle ha ont i ryggen, och har det inte heller. Däremot inbillade jag mig att underarmarna var lite trötta, men det beror nog mest på att jag ibland krokar ur när jag känner mig överriggad, jag tycker jag får lite bättre kontroll utan sele i vissa lägen när tailwalken är nära. Sist jag hade det problemet så löste jag det genom att flytta mastfoten ca 2 cm framåt.

Och nej, jag tänker inte byta bommen eftersom den inte tilhörde mig utan surfers paradise. Jag vet att den där typen av blåsor är ett fenomen som beror på att man inte ger huden tid att härda sig.

• surfan

Medlem
    21 juli, 2007 vid 16:04
    Speedkenta;398759 wrote:
    Är det inte bättre att du skaffar dig en flickvän

Hahahahah 😉

• chuckey

Medlem
    23 juli, 2007 vid 09:29

Jag skulle nog rekomendera att köra på utan handskar, det är bättre att härda händerna så att man slipper den skiten.

Sen vill jag också säga att repair är grymmt, min morsa tar hem det från jobbet och det funkar så väl som på sår som på torra händer. Det står något om att det ska användas på extremt torrhud på den.

• rasmus_w

Medlem
    23 juli, 2007 vid 23:13

@Speedkenta 398759 wrote:

Är det inte bättre att du skaffar dig en flickvän

Kan väl inte bli många öwc:are kvar om du tipsar alla om att sluta surfa och skaffa tjej istället…

• ola_p

Medlem
    24 juli, 2007 vid 16:08

Mycket segling, bra teknik och ett par engångsrakhyvlar så mår händerna prima. En rulle leukoplast kan vara bra att ha till hands om man får sig väldigt mycket segling med kontorsfingrar…

• blandsvamp

Medlem
    24 juli, 2007 vid 17:39

Får jag, en kille med trasiga händer (inte pågrund av surf dock) fråga var engångsrakhyvlarna och plasten ska användas till?

• ola_p

Medlem
    24 juli, 2007 vid 19:35

Engångsrakhyvlarna används till att ta bort/jämna ut valkarna. Det är mellan hård och mjuk hud (vid valkarna alltså) som blåsorna uppstår. Håller man ner valkarna så håller händerna bättre. Leukoplasten är den enda plåstertejp som sitter kvar hjälpligt, så om man råkar slita lite hårt på ett finger så räcker oftast ett varv leukoplast runt fingret.

• fastforward

Medlem
    25 juli, 2007 vid 10:17

@Oregistrerad 398971 wrote:

Jag har provat Locobase Repair och den är klockren på hälsprickor t.ex. Men för händerna är Helosan överlägset. Såriga händer efter en veckas surf blir lena barnhänder på några dagar mha Helosan.

Då fick jag visst rätt geggamojja på apoteket i alla fall. Fast jag kommer nog att köra på långfingrade handskar i fortsättningen i vilket fall…

• lars_k

Medlem
    25 juli, 2007 vid 10:39

@Oregistrerad 398971 wrote:

Helosan vilken kletdynga. Tacka vetja repair då är man redo för surf redan dan efter, utan en massa klet! 🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En handfull tecken på att man haft en heldag på Haga…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.