Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En liten film från Apelviken, lördan

• En liten film från Apelviken, lördan

Publicerad av drx på 17 september, 2007 vid 13:40

Klippte ihop en liten rulle från i lördags, kommer ju inte bli några oscars-nomineringar direkt men är med några krasher iaf. Ja det är ganska dålig kvalitet tyvärr, borde kanske skaffa bättre kamera snart. /Alf

http://www.cs.umu.se/~dit03amn/surf.wmv

drx svarade 17 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • frippe75

Medlem
    17 september, 2007 vid 17:01

@DrX 415771 wrote:

Klippte ihop en liten rulle från i lördags, kommer ju inte bli några oscars-nomineringar direkt men är med några krasher iaf. Ja det är ganska dålig kvalitet tyvärr, borde kanske skaffa bättre kamera snart. /Alf

http://www.cs.umu.se/~dit03amn/surf.wmv

En ny kamera är väl en bra start… men allvarligt vad har du gjort??? Visst är det motljus men man blir ju lite nyfiken på vad det är för kamera som ger så dåligt resultat ???

• rydstrom

Medlem
    17 september, 2007 vid 17:12

alltid kul med film för oss som inte fick vara med och njuta av surfet…. synd bara på kvaliteten.. kändes som nån hade filmat på tv:n

• dane

Medlem
    17 september, 2007 vid 17:52

undrar om det inte är klassikern skit på linsen, eller snarare fukt/kladd? Gjorde samma misstag i helgen…kameran hade svårt med autofocusen tills jag vände på den och såg hur skitig den var. Synd för den var bra arrangerad (trådens film alltså). Musiken passar jag på dock. 😉

• fredrik-ygge

Medlem
    17 september, 2007 vid 17:53

Gnälla på kvalitén när någon lägger ner arbete och lägger ut en film gratis (och dessutom ursäktar sig för kvalitén)? Blunda då om det blir för hemskt. 😉

• surfslusken

Medlem
    17 september, 2007 vid 18:22

@frippe75 415840 wrote:

En ny kamera är väl en bra start… men allvarligt vad har du gjort??? Visst är det motljus men man blir ju lite nyfiken på vad det är för kamera som ger så dåligt resultat ???

HAAAAA….äntligen slut me medhårsstrykningen o färdig daltat?? Sån uppriktighet belönas me en aloha av mej!!!! 😉

• davo

Medlem
    17 september, 2007 vid 18:26

Hallå hallå, filmade lite oxå (dröjer dock ett par dagar innan det kommer upp)
    Det var ett grymt störande motljus från den vinkeln, så det var liksom inte mycket att göra åt den biten. Linsen blev fort smutsig av vatten o salt. Och avsaknad av stativ i det här fallet gjorde kanske att filmen upplevdes som något enkel. Tycker det ändå det är gött med lite film, oavsett liksom. Kul att se…antar att dom som kommer med på filmen tycker det är apgrymt.
    Vet ngn ett bra webhotell/site där man kan lägga upp filmsnuttar (<150mb).

• fredrik-ygge

Medlem
    17 september, 2007 vid 18:28

Era filmer från helgen blev mycket bättre förstår jag

Edit: Davo hann emellan. Inte riktat till dig Davo.

• dane

Medlem
    17 september, 2007 vid 18:52

@fredrik.ygge 415888 wrote:

Nepp, hade t.o.m. svårt att ta stillbilder. :blush: Inte lätt att fotografera i svåra förhållanden (fotomässigt alltså). Motljus och fukt är ingen bra kombination. Hoppas inte mitt inlägg dödar fotandet :frown:

• mikaels

Medlem
    17 september, 2007 vid 20:01

Bortsett från lite stänk på linsen var det väl bra, inte vara taskiga nu ;). (fast det är ju alltid kul med nya prylar, både surf- och fotogrejor…)
    Kul film för oss i regnet i Stockholm att se på.

• davo

Medlem
    17 september, 2007 vid 21:35

Måste få upp lite material…vet inte alls om det blir bra eftersom jag inte gått genom materialet. Det var svåra förhållanden med, med för lite ladd…hade det blåst 4,0-4,5 så hade ju folk laddat lite mer, nu var det lite mer survival surf. (Gäller inte Rambo o några till…)
    Nån som vet nåt ställe att tanka upp film på? Blir ganska lätt över 30mb, helst det 3dubbla för lite kvalitet.
    Jaja, nångång på onsdag kanske. Gurra, hade inte du filmer på g?

• drx

Medlem
    17 september, 2007 vid 21:54

Jag körde 4.2 med rätt mycket nedhal hela dan, tyckte faktiskt inte det var särskilt överriggat, ligger på 83 pannor iof, kanske gör sitt till.

• frippe75

Medlem
    18 september, 2007 vid 04:51

@fredrik.ygge 415888 wrote:

Edit: Davo hann emellan. Inte riktat till dig Davo.

Absolut!!! Men vad är det för kommentar??? Dom flesta lägger väl ut filmer/bilder dels för beundran och dels för kritik. Klarar man det inte kan man ju alltid

1. be om att slippa kritik
    2. lägga ut det den på sin privata hemsida tillsammans med resten av allt material som kanske inte är sådant som absolut MÅSTE visas upp för hela communityn….

Dessutom.. Mitt inlägg tipsar användaren att det kanske beror på kameran. Ditt inlägg bidrar med 0 (NOLL!!) vad gäller både windsurfing och foto/film. Gå ut i garaget och fila på fenan istället!

Bara mina åsikter… Kritik undanbedes.

• Oregistrerad

Gäst
    18 september, 2007 vid 07:14

Kul att få se filmen. Vem bryr sig om kvaliten, det är ju ingen köpfilm. Jag ville bara se hur förhållandena var. Bättre än ingen film alls. Bry dig inte om Frippe, han är bara surf gör han håller på att tappa sitt hår.

• drx

Medlem
    18 september, 2007 vid 08:02

@frippe75 415995 wrote:

Absolut!!! Men vad är det för kommentar??? Dom flesta lägger väl ut filmer/bilder dels för beundran och dels för kritik. Klarar man det inte kan man ju alltid

1. be om att slippa kritik
    2. lägga ut det den på sin privata hemsida tillsammans med resten av allt material som kanske inte är sådant som absolut MÅSTE visas upp för hela communityn….

Dessutom.. Mitt inlägg tipsar användaren att det kanske beror på kameran. Ditt inlägg bidrar med 0 (NOLL!!) vad gäller både windsurfing och foto/film. Gå ut i garaget och fila på fenan istället!

Bara mina åsikter… Kritik undanbedes.

Men kom igen, jag skrev faktiskt att det var dålig bildkvalitet på filmen ovanför länken, jag vet redan att kvallan är dålig tack och jag vet varför, jag förstår inte riktigt vart du vill komma med ditt resonemang? Man laddar ju hem filer av egen fri vilja oftast, och det kan ändå vara kul för dom som råkar komma med på filmen att se, eller dom som vill se hur förhållandena var. Fredriks inlägg tycker jag är ett bättre bidrag till foto/film, gör något eget istället för att slå in öppna dörrar som i det här fallet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En liten film från Apelviken, lördan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.