Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › En liten recention om Escalades, eller kanske snarare bindnindningar i allmänhet
-
En liten recention om Escalades, eller kanske snarare bindnindningar i allmänhet
rtotheg svarade 16 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 25 Svar
-
highflyer;484513 wrote:Neoprene stumpor funkar fint.
Själv använder jag BEST bindningar och brukar snöra åt dom hyffsat löst så man lossar i hårda kraschar och därmed sparar knäna. Ger ändå bra stöd och man tappar aldrig brädan i lätta krascher eller i upphopp.
Finns på surfstore.se för 1800krHåller med om att alla borde ge det en chans. Tog ca 10 ggr innan jag vande mig.
Är det smart att sitta lite halv löst?
Folk verkar skadar sig när dom åkt ur med ena foten only.
Jag sitter iallafall väldigt hårt. Har halvåkt ur nångång bara. -
@Trumpeten 484541 wrote:
Är det smart att sitta lite halv löst?
Folk verkar skadar sig när dom åkt ur med ena foten only.
Jag sitter iallafall väldigt hårt. Har halvåkt ur nångång bara.tror skaderisken blir betydligt högre av att sitta ”halvlöst”.. möjligen att jättejättelöst skulle kunna funka men vem vill d? Stenhårt borde väl va säkrast typ?
-
Testa stenhårda snowboardboots å fläskiga bindningar dragna i botten. Då borde man sitta still.
Är ju rätt lätt att laserskära eller fräsa en adapterplatta 😉
Nu får jag för lite vind känner jag, för mycket forumtid och överbliven tankekraft.
-
hengo;484543 wrote:tror skaderisken blir betydligt högre av att sitta ”halvlöst”.. möjligen att jättejättelöst skulle kunna funka men vem vill d? Stenhårt borde väl va säkrast typ?
Jag kör med Mystics hälstroppar. Där sitter man nog i jämförelse fast lite halvlöst.
kraschar man ordentligt så flyger brädan av, men vid ”småkrascher” så kan det hända att ena foten blir kvar. Dock blir det ju sällan några rejäla krafter då heller.
Möjligen kan man bli liggande i en konstig position i vattnet och känna ett obehag över att foten ”bänds” en aning. Men därifrån till att skada sig känns långt.
(just my 5 cents) -
Kör man vågor med bindningar vill man INTE åka ut med ena foten och sen bli torktumlad
-
Får in Bestbindningar nästa vecka om det är någon som vill testa, kostar 1800kr. Tror att de de passar på Aboards-brädorna som är stabila.
-
Hur e det med storleken på Escaledes? Jag har typ strl.41 på vanliga dojor, vad rekommenderar ni för storlek på bindningarna? Måste ju rymmas neopren och grejer också……:confused2: 8-9 eller 9-10??
-
Tänkte dra ut och testa mina nya Escalades i morgon. Är det nån som har några goda råd eller tips vad man bör tänka på för att livet ska bli lite lättare..?:blush:
-
kanske skulle skriva ihop en rec om vad för typ av bräda jag skulelrekom till kite åkning om man ska ha en wakebräda. hojjta till ifall ni vill ha ngra goda råd
Logga in för att svara.