Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En liten surfhistoria…

• svennebanan

Medlem
    5 november, 2009 vid 15:29

Kan du inte ha headcam nästa gång du ger dig ut på en såndär expedition;).

• macedu

Medlem
    5 november, 2009 vid 15:53
    JohanOeberg;586962 wrote:
    Heh, en liten update på surfhistorien…

Igår natt (natt mot onsdag) så vaknade jag kl 03:00 av att jag hade ont i magen. Den lät som ett ryskt kärnkraftverk och känslan var att jag svalt en spik som magen förökte jobba neråt tarmvägen. Givetvis blev det måååånga toabesök. Och illamående med kräkreflexer som bonus. På morgonen hade jag feber och huvudvärk. Kroppsmässigt hade jag lite mindre ont i ryggen men ondare i resten av kroppen (andra dagens träningsvärk kanske?).

Sov väl igenom hela gårdagens dygn…

Så, vad kan jag lägga till i “Jag har lärt mig listan:”

-Svälj INTE Hjälmarvatten/brunvatten 😉

Eller, kanske ska jag säga: Nöff nöff, oink oink!

….Vääänta nu….

Menar du oink-oink nöff-nöff är svininfluensan

ELLER

Att du höll till i Gyttjebadet – Hjälmaren

Kom till klarhet i detta plzzzz…..fattar inte….

Sen att vi bjuder varandra på dessa härliga storys är precis den läsning som man vill ha i dessa dagar…. och överlevnadssurf är det man vill ha…

Fan jag var ute i inre Mälaren i Måndags och tog kaffepauser mellan “benen” och utvärderade om jag hade koll och ork…..
    Folk på andra sidan som höll på med att säkra ved, rasta hundar undrade nog om man var riktigt klok….(till saken hör att det normalt sett inte ser några surfare eller kitare i denna inre del av Mälaren)…… Men hunden skällde som besatt….hehe….. Jäkligt skönt att folk tittade på….. man vill ju inte få ett XL-kastfall ala slå i huvudet, fastna i “linan” eller headbanga ngt annat hårt 😀

Mac

PS Glöm inte att svara om oink-oink….till och med frugan garva(och hon är i V30……mama mia) DS

• johanoeberg

Medlem
    6 november, 2009 vid 00:18
    MacEdu;586983 wrote:
    ….Vääänta nu….

Menar du oink-oink nöff-nöff är svininfluensan

ELLER

Att du höll till i Gyttjebadet – Hjälmaren

Kom till klarhet i detta plzzzz…..fattar inte….

Sen att vi bjuder varandra på dessa härliga storys är precis den läsning som man vill ha i dessa dagar…. och överlevnadssurf är det man vill ha…

Fan jag var ute i inre Mälaren i Måndags och tog kaffepauser mellan “benen” och utvärderade om jag hade koll och ork…..
    Folk på andra sidan som höll på med att säkra ved, rasta hundar undrade nog om man var riktigt klok….(till saken hör att det normalt sett inte ser några surfare eller kitare i denna inre del av Mälaren)…… Men hunden skällde som besatt….hehe….. Jäkligt skönt att folk tittade på….. man vill ju inte få ett XL-kastfall ala slå i huvudet, fastna i “linan” eller headbanga ngt annat hårt 😀

Mac

PS Glöm inte att svara om oink-oink….till och med frugan garva(och hon är i V30……mama mia) DS

Tja du.(….)

Enlig krisinformation.se så har eller hade jag 4 symptom av 7 som “hör till” svininfluensan.

Men, Hjälmarens vatten har farligt höga värden av e-koli eller vad nu heter. Så jag är inte helt överraskad om symptomen kommer därifrån heller.

Tolka det som du vill ;P

(nackdelen när man trynat 32 timmar de senaste 46 är att man plötsligt har svårt att sova :mad2:)

• rasmus_w

Medlem
    6 november, 2009 vid 09:03

Å andra sidan gissar jag att e-coli trivs bättre när vattnet är sommarvarmt än när det börjar bli vinter så risken att få i sig skadliga mängder colisar borde vara större på sommaren.

• johanoeberg

Medlem
    7 november, 2009 vid 10:54

Det låter ju iförsig ytterst rimligt!

Nu börjar jag bli återställd så, kom igen vinden, blås!

• macedu

Medlem
    7 november, 2009 vid 15:04
    JohanOeberg;587234 wrote:
    Det låter ju iförsig ytterst rimligt!

Nu börjar jag bli återställd så, kom igen vinden, blås!

Hepp!

1. Det syns på bilden att du är kry (inte oink-oink).
    2. Håller med dig om vinden. NU KÖR VI!!!!!! Endast is är ivägen!
    3. Beträffande e-coli och vatten så glöm inte att den säkerligen vaknar upp inuti dräkten där det är varmt och gott….JUST DET:grin:!!!!

Ha en fin Helg!

Best Regards

marcus

PS Det lär vankas mer historier under höst/vinter misstänker jag…… låt oss lova varandra det…. MED BILDER. DS

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En liten surfhistoria…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.