Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En liten varning att inte hoppa…

• En liten varning att inte hoppa…

Publicerad av anonym-anvandare på 16 maj, 2005 vid 20:30

…högt och utan full kontroll med rejält tryck i 9m kite på 30 cm djupt vatten. Idag slutade min session i Habo med att jag dök med ansiktet rakt ner i sandbotten efter ett misslyckat hopp, så våldsamt att det knakade till i nacken och jag ett ögonblick var rädd att jag inte skulle resa mig upp. Det gav mig klart en tankeställare om vad som kan hända när man störtar från några meter och landar på huvudet i Habos grunda vatten. Värre saker händer när folk dyker från låga bryggor i badvatten.

Hade jag dessutom haft hjälp kanske jag sluppit gå till jobbet imorgon med ett blått svullet ögonbryn.

Saludos,
    Jocke

luuddee svarade 19 år, 11 månader sedan 20 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • liljedahl

Medlem
    16 maj, 2005 vid 20:32

…glömde logga in ovan. /kille med blått öga

• gogga

Medlem
    16 maj, 2005 vid 20:33

ja fy fan vad lätt hänt det är!

Skönt att det gick bra!

• pjoter

Medlem
    16 maj, 2005 vid 20:39

tur de gick bra!
    ett råd om man ska hoppa i habo är att hålla sig lite norrut, bortåt bryggan där så e de mjuk go dybotten.
    fast då hade du väl iofs fastnat. tongue.gif

• curry

Medlem
    16 maj, 2005 vid 21:08

ajajaj. tur att du klarade dig iaf. obehagligt ljud det där.

• patrikol

Medlem
    16 maj, 2005 vid 21:59

Vi kan aldrig vara nog försiktiga! Skönt att det gick bra denna gången!

• mrmille

Medlem
    16 maj, 2005 vid 22:54

illa men skönt att du klarade dig bra

hjälm fortsättningsvis?

• liljedahl

Medlem
    17 maj, 2005 vid 05:59

Tack för omtanken. Såg inte allt för jävligt ut på morgonen även om ögat bara syns till hälften genom svullnaden. Ska däremot nog ta en tur till massör/kiropraktor för att dra rätt på nacke och rygg igen. Hjälmtips någon? laugh.gif /Jocke

• snygging

Medlem
    17 maj, 2005 vid 06:39

protec’s är ganska kol för att vara hjälm

• axelne

Medlem
    17 maj, 2005 vid 07:15

Köpte en Protec Ace Wake i vintras. Bara testat den tre gånger men är väldigt nöjd.

• cdaa

Medlem
    17 maj, 2005 vid 09:59

Junkyard har ganska sjysta skatehjälmar http://www.junkyard.se/store.aspx?section=skate under kategori skydd.

• annas

Medlem
    17 maj, 2005 vid 10:10

Köp en av mig, jag har två smile.gif

• liljedahl

Medlem
    17 maj, 2005 vid 12:52

Det låter bra Anna. Vad är det för hjälm du har? Tuffhet? Färg? Pris?

• stellan

Medlem
    17 maj, 2005 vid 13:14

Fan – Du var ju inte snygg innan. Detta gjorde inte saken bättre. Ja det var sjukt tryck ett tag. Hoppas du är ute på vannet snart igen. Krya på dig.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2005 vid 13:27

Sweet protection gör jävligt snygga och lätta (och dyra hjälmar) för forskajak och skidåkning, http://www.sweet.no

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2005 vid 13:32

product30b.jpg

product40b.jpg

trooper-hc_marine-green2.jpg

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En liten varning att inte hoppa…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.