Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › En liten varning att inte hoppa…
-
Snyggaste och coolast hjälmen (som även fyller sina praktiska funktioner) är Capix Wakecap som bla Maurico Abreu kör med. Hade den i alperna i vintras och körde skidor med, lätt fräshast, billigast och coolast..
-
Ruggigt bra med hjälm förstås….men den skyddar nog inte 100% vid såna bryta-nackenkrascher på grunt vatten…ta det lugnt när det är grunt är mitt tips…inte värt att bli förlamad eller kolavippen! Rock on!
-
Gjorde en fin grej i måndags! efter att krachat kiten å drivit in till standen fick jag upp den igen börja åka ut igen möter en nybörjare som står still vänder med en kiteloop transition börjar åka tillbaka igen åker på en kraftig vindby har inte snurat upp linnorna igen börjar med det men snurrar bara ett ock ett halvt varv tillbaka drar i fel lina. Földen blir upp i luften å en ny kite loop fasten nu landar jag i en dm vatten på rygg i en djävla fart.
-
Hur lyckas du landa me huvudet neråt?
Om man inte lopar kiten och håller i bomen så brukar i alla fall jag slå i underkroppen om det är grunt oftast höfter eller röven.
Hjälm ska jag fasen köpa om inte annat för att jag har en förmåga att slå bomen i huvudet känns jävligt dummt när man slår sig själv
Vad är en transistion? -
ett omöjligt trix.. typ som att vända men man hoppar istället.. prova att dra upp kiten i powerzon snabbt som fan när du vänder!
-
Svar till:
jag har en förmåga att slå bomen i huvudet känns jävligt dummt när man slår sig själv
[/ QUOTE ]
Välkommen till gänget!
Jag fick en helvetes smäll av bommen rakt på ögonbrynet.
lätt hjärnskakning och en schysst bula.Tror ludde har en bild på det…
-
Bom-läpp har jag åkt på nån gång.. inga roliga grejor det heller
-
Svar till:
Hur lyckas du landa me huvudet neråt?
[/ QUOTE ]
alla unhooked trick där man e uppochner kraschar iallafall jag alltid huvud först och många uh kiteloops och säkert en massa andra trick..
Logga in för att svara.