Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En magisk dag på Roxen!

• En magisk dag på Roxen!

Publicerad av mrmille på 6 mars, 2005 vid 17:58

Äntligen lugnade vinden ner sig mot stadiga 3m/s. Perfekt för 7m² foil och skridskor. I vanlig ordning åkte vi från bergsvägen och ut, bort till Berg gick det på nolltid. Att ta sig tillbaka var inga problem heller.

Ni missade något må jag säga!

=)

patrikol svarade 20 år sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • samhansson

Medlem
    6 mars, 2005 vid 19:47

kan tänka att vi missade nått där ja…..

• lafleur

Medlem
    6 mars, 2005 vid 20:49

bilder!? wink.gif

• mrmille

Medlem
    6 mars, 2005 vid 21:24

kommer under morgondagen

• patrikol

Medlem
    6 mars, 2005 vid 23:33

Fin bild! smile.gif

• stebe

Medlem
    7 mars, 2005 vid 09:51

Är det inte snö på den??

• stebe

Medlem
    7 mars, 2005 vid 09:59

Förresten, imorn(tisdag) efter lunch tänkte jag köra en liten session(med bräda dock). Är det nån som är på?? Udden funkar nog bäst vid nord men är det nån som vet nått ställe med mer snö som funkar i den vindriktningen så dela gärna med er.

/stefan

• martent

Medlem
    7 mars, 2005 vid 10:13

fede tryck! smile.gif

• mrmille

Medlem
    7 mars, 2005 vid 10:22

Douglas klippte ihop lite av det som filmades med en digitalkamera.
    http://www.ericherlitz.se/banzai/2005-03-06_Kite_Svartamyningen_roxen.wmv

Bilderna verkar blivit sämre så dom får nog ligga gömda ett tag till =)

• koan

Medlem
    7 mars, 2005 vid 11:41

Inga heta bikinibrudar, inga löjligt höga hopp med trippla loopar utan bara vanliga avkoppling. För det var det det var igår – avkoppling. Med andra ord blev det inte någon jätte inspirerande film trots att det var bland de mest njutningsfulla kitedagarna jag haft!

Då kroppen värkte efter lördagens spritintag var det alldeles utmärkt att bara swischa fram och åter på isen och vi packade ihop först vid solnedgången. Den stilla brisen gav ändå lite knuff i foilarna och med skridskor gick det att komma upp i riktigt skapliga farter – Det finns bara ett ord som beskriver gårdagen ”världsklass”

• e_axel

Medlem
    7 mars, 2005 vid 11:50

..jag säger ju det markaryd, roxen är magisk.. cool.gif

• mrmille

Medlem
    7 mars, 2005 vid 12:17

Svar till:

Förresten, imorn(tisdag) efter lunch tänkte jag köra en liten session(med bräda dock). Är det nån som är på?? Udden funkar nog bäst vid nord men är det nån som vet nått ställe med mer snö som funkar i den vindriktningen så dela gärna med er.

/stefan

[/ QUOTE ]

Det beror ju helt klart på när. Jobbar till runt 16-17 =/

• brickan

Medlem
    7 mars, 2005 vid 12:25

Svar till:

Inga heta bikinibrudar, inga löjligt höga hopp med trippla loopar utan bara vanliga avkoppling. För det var det det var igår – avkoppling. Med andra ord blev det inte någon jätte inspirerande film trots att det var bland de mest njutningsfulla kitedagarna jag haft!

Då kroppen värkte efter lördagens spritintag var det alldeles utmärkt att bara swischa fram och åter på isen och vi packade ihop först vid solnedgången. Den stilla brisen gav ändå lite knuff i foilarna och med skridskor gick det att komma upp i riktigt skapliga farter – Det finns bara ett ord som beskriver gårdagen ”världsklass”

[/ QUOTE ]

Ni har alldrig funderat på att lägga pengarna på att åka på spa eller nått annat avkopplande.
    Nä njutning är pudersnö bra tryck i kiten kuperat landskap men kilometerlånga vidder där man kan köra över helt orörd snö och sätta sina hopp.
    Men smaken är ju som baken cool.gif

Roxen likanar som vanligt en transportsträcka grin.gif.

Avkoppling:

• yaqup

Medlem
    7 mars, 2005 vid 12:57

ni har iaf inte förmedlat vidare det avslappnade budskapet med musikvalet iaf!! grin.gif

äsch jag e bara gnällig, kul att ni haft en soft session!!
    sen e det aldrig fel med lite film heller… brau jubb

• mrmille

Medlem
    7 mars, 2005 vid 13:44

Svar till:

Ni har alldrig funderat på att lägga pengarna på att åka på spa eller nått annat avkopplande.
    Nä njutning är pudersnö bra tryck i kiten kuperat landskap men kilometerlånga vidder där man kan köra över helt orörd snö och sätta sina hopp.
    Men smaken är ju som baken cool.gif

Roxen likanar som vanligt en transportsträcka grin.gif.

[/ QUOTE ]

Sant, så sant. Men man får göra det bästa av vad som finns. Orkar inte åka 30 mil för att hitta lite puder =)

• koan

Medlem
    7 mars, 2005 vid 13:54

Svar till:

smaken är ju som baken cool.gif

Roxen liknar som vanligt en transportsträcka grin.gif.

[/ QUOTE ]

Stämmer alldeles utmärkt, och lite allmänt skrinnande var precis vad som passade min del av baken igår. Vi hade tyvärr inte tillgång till ändlös snokitepark utan gjorde det bästa av vad som fanns att tillgå och lyckades skapa en fantastisk dag av det. tongue.gif

Svar till:

ni har iaf inte förmedlat vidare det avslappnade budskapet med musikvalet iaf!! grin.gif

[/ QUOTE ]

Haha, det ligger kanske något i det. Filmen är tagen med videoläget på stillbildskompakten så kvaliteten beror inte på någon komprimering. frown.gif Materialet är hoplagt lite snabbt på jobbet i morse då någon frågade efter bilder och jag var väldigt omotiverad att arbeta när solen gassade in genom fönstret. Det fick helt enkelt bli någon musik jag redan hade på burken där.

Dessutom krävs nog ”brickans” oändligt vidsträckta vyer och häftigare åkare om det skall göra sig väl med något överdådigt musikstycke. Till vårat opretentiösa söndagsnöje tyckte jag en uppskrämd variant av en gamal hasch-Bobban låt passade bättre… wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En magisk dag på Roxen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.