Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En ny fin surfbutik i Göteborg!
-
En ny fin surfbutik i Göteborg!
Posted by grinchen on 14 februari, 2001 at 07:31Jag kan meddela den ofantligt trevliga nyheten att Göteborg kommer få en ny surfbutik.
I mars öppnar Andreas Nyström, alias Atte, sin alldeles egna shop nere i Fiskebäck.
Han kommer hålla till brevid gamla Båths.
Butiken kommer bli på ca 150kvm och än så länge är det klart med att han kommer sälja
F2 och Arrows. Vi kan ju hoppas att det åtminstonde blir ett segelmärke till.
Andreas jobbade förut på backaplan hos Janne men slutade där när han tröttnade…
Dessutom har jag hört att det är på gång med en ny klubbstuga nere i gamla Fishingcreek
och det är på tiden.Men hur som helst, ny surfbutik i GBG! Yeeeeahhaaa.
grinchen replied 23 years, 10 months ago 6 Members · 14 Replies -
14 Replies
-
Förresten undra vad som händer med Janne?
Är det någon som varit där nu senast? -
Jaha.
Enligt Janne har han kvar agenturen än. Och om du ringer dit så marknadsför han F:2. Och så skall han sälja Bic och North också. -
Okej, men jag har fått 9999999% signaler om att så inte är fallet.
Det Daniel Schönemann som har agenturen. -
ATTE ROCKAR HÅRT I GÖTET!!!!
Får väl hoppas på en FET invigningsfest!!!
/
Jonas
Surfman GBG -
Enligt vad gubbarna på Megascene sa på båtmässan så har de en deal med Janne om att han skall sälja BIC och lite kites och sånt från dem.
Janne själv säger att han skall bygga ut och hyra lokalen bredvid också, den där Tierra tidigare låg. -
Härligt med lite skönt agentur-stök i Götet! Håll oss informerade! Ännu bättre blir det av att F2 tillhör Boards and More som även äger Mistral, Fanatic, North å lite annat godis. Å vilka har de agenturerna… Det här kanske bara har börjat! 😉
Påminner mig, SNYFT!, om den gamla goa tiden här i Ståkhålm med klåparna i Hammarbyhamnen (Brädseglarskolan! säger jag bara! Med skidbacke inomhus! Livsfarlig!), en märklig butik på Söder (Erstagatan blir aldrig var den har varit), en superliten men lustig shop mitt i city (skid å bräddoktorn, cool logga i alla fall, ett stenkast från Stureplan!), västsverigemaffians etableringsförsök på Valhallavägen (började bra men sen…) och sist, men inte minst, Brädfixaren i Täby med mr Olander himself! Aaaah, när de flyttade upp en våning i nya lokaler! DET var flådigt! Där stod man minsann och pillade på de nya Klepper-brädorna som delaminerade lika snabbt som butiken…
Kvar finns Skidsport, som faktist nästan ser ut som en butik, och som dessutom flyttade ut ur lokaler mer värdiga en Mr Minit, Bunk/Beli/ja, har någon förstått vad de sysslar med, egentligen ;-), och lirarna i en bunker vid Hammarbyhamnen, outletsport heter det visst numera. Inte lätt att hänga med i svängarna där. Läget i närheten av grabbarna på gamla brädseglarskolan oroar lite… ;-). Wallén har visst skickat upp ett släp med lite gott å blandat som kuskar runt här i krokarna ibland. Kanske rör det om lite i grytan? Boysen med släpet kanske tar över Olanders gamla flådiga lokaler så småningom?
Vem vet, kanske är Götet snart det ställe som gäller i landet om man vill ta sig en skön “endags-surf-butiks-sajt-seeing” som man faktist kunde göra här i stan under åttitalets sista flämtande år… Mysigt!
Alltid kul med ny shop – lycka till! Det verkar inte helt lätt alla gånger att vara surfhandlare i det lilla landet Sverige 😉
Surfa På!
-
Har dom nån egen hemsida än?
Kommer dom att ha postorder service?
Hoppas att priserna blir konkurrens kraftiga
mot surfersp. Dom har ju lite av
monopol ställning idag. -
Är det ngn som vet ngt mer om klubbstuga, vilken klubb, GKSS ? eller skall FBSS återuppstå ? Någon som arbetar aktivt med detta ?
/Mats
Log in to reply.