Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen En ny surfbuss kommer

• En ny surfbuss kommer

Publicerad av getwet på 14 mars, 2006 vid 15:00

att rulla på vägarna iår. Nu står den här hemma för att plockas med tills ägaren kommer hem från Hawaii….:mad2:

Kommer bli rätt porrig inuti, vinröda snurrisar och heltäckningsmatta. Ägaren vill gärna rolla den mattsvart, kul idé! Lite säng, lite kök och lite värme sedan är det bara in med surfgrejerna och en o annan kattunge!:blush:

Börjar bli så mycket vans här nu på konfen så det är kanske dags att starta surfvanklubb:wink:

glen-alpin svarade 19 år sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • fastforward

Medlem
    14 mars, 2006 vid 15:27

AAAARGH MATTSVART!!! Det finns ju inget snyggare! Klart som tusan att den ska vara mattsvart. Lite gråa flames eller viper-streck på det så har man skapat sig en riktigt snygg sak.

• jester

Medlem
    14 mars, 2006 vid 15:33

Glöm inte discobollen!

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 16:07

Kul! Försökte få tag i den där van-chauffören i måndags, men han höll nog på att tokpacka. Visste inte att han redan hade köpt van, fan så rätt.

Den där ser jag fram emot att få åka i.

Vi kan väl ta en tur och se vad den går för innan han kommer hem från Maui igen? Kanske måla den grisrosa med svarta (mattsvarta) prickar på? Någe straff skall han väl ha för att han lämnar oss och drar till Hawaii med sådan oerhörd precision i förhållande till hur långt borta våren verkar vara just nu….Moahahahaha!

• getwet

Medlem
    14 mars, 2006 vid 16:13

Utlyser härmed en tävling på konfen, skicka in förslag i bild, typ paint shop eller liknande hur en van kan se ut som värst eller ballast. Dr Masse och jag måste ha förslag innan ägaren kommer hem från Hawaii för att ge igen, den djäveln ska speedträna med Bringan:mad:

Första pris blir en Drops 28slalomfena tuttle lätt beggad, att avhämtas på Öland Kristi flygarhelgen vid två vanar, den ena skitsnygg och den andra vädervärdig förhoppningsvis:wink:

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 16:15

Oah! Målarträff hemma hos dig innan han kommer tillbaka! Och blir upplockad i sitt ”pimpade” åk när han kommer hem igen! Hur bra är inte det!!

Stort leende på läpparna just nu!

• dr-masse

Medlem
    14 mars, 2006 vid 16:21

ah, här hittade jag minsann inspiration till inredningen i alla fall!!:grin: 😀

• judo-freddan

Medlem
    14 mars, 2006 vid 19:38

Några uppslag kanske detta kan ge:

2005-nopi-custom-van.jpg

custom-van.jpg

[IMG]http://www.gasolinealleyantiques.com/kits/images/CarAMT/amt-xtasy1.JPG[/IMG]

Leksak:

74chevy40.jpg

• judo-freddan

Medlem
    14 mars, 2006 vid 19:44

[IMG]http://www.geocities.com/ukcustoms/nsva_04_20_BIG.JPG[/IMG]

Och så en riktig sköning till gayvan:
    charlie's%20angels%20custom%20van.jpg

• styret

Medlem
    14 mars, 2006 vid 19:57

shit.
    arbetslös, goda photoshopkunskaper och en chans att driva med en stockholmare. kan ju knappast bli bättre.

• getwet

Medlem
    14 mars, 2006 vid 20:39

Och här lite tankar hur det skulle kunna se ut inuti när han kommer hem……

Hästskon tycker jag passar perfekt till den mannen, romantisk och mysig som han alltid är.
    Braskaminen kan jag tänka mig kommer att utnyttjas flitigt tillsammans med en kattunge. Eller ett gammalt skåp….

• mag

Medlem
    14 mars, 2006 vid 21:23

Alldeles för många överklass-surfare som har råd med vräkiga Vans, eller? 😉
    Vi andra får nöja oss med tyska medelklassåk. I mitt fall vit med ”vrålfrän” vit-blå inredning. Rena Konsums blåvita!!! 😀 Fast någonstans måsta man ju börja och getwet tillhör ju knappast nybörjarna i branschen har vi förstått.

Tror inte plysch gör sig så bra i en bratwurstbuss!?! 🙂

Lycka till med bygget OCH målningen framförallt.
    /Magnus

• fastforward

Medlem
    14 mars, 2006 vid 21:46

Kan inte någon slänga upp en bra base-image som man kan photoshoppa ifrån? Typ rakt framifrån och från sidan. Blir effektfullare om alla förslag baseras på samma bild.

• styret

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:10

vasegoo…

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:13

Mmmm, denna tråd lär minska min illa dolda avundsjuka över van-chefens nätta lilla surftripp en hel del, känns det som…Det känns väldigt fint att se så mycket begåvning och entusiasm samlad i en och samma tråd.

Hästsko och romantik var ju inte dumt alls. Kanske en idolbild på Kristina Lugn, gärna air-brushad?

Det där XTASY hobby kitet skapade ju köplust direkt! Härligt med dekaler, jag funderade igår på vissa surfmärken som man skulle kunna klistra dit (med magnetfärg, om man är snäll… 🙂 på bilen hans. Ett par riktigt, riktigt stora som börjar på F och slutar på två, kanske?

• styret

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:24

tnäkte precis på samma sak. tokstripa den med allsköns märken. gärna sånna man själv är intreserad av så han blir tvungen att ta in dom till butiken…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA