Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › En till nybörjare behöver hjälp…
-
En till nybörjare behöver hjälp…
Publicerad av occy på 31 augusti, 2008 vid 18:17Hejsan!
Hur vet man vilken storlek på bräda man behöver? Jag är en nybörjare som väger 80kg och är 178 cm lång. Vad kan jag behöva för storlek???
Mycket tacksam för hjälp
Ha det gott!
Oskotten svarade 15 år, 8 månader sedan 20 Medlemmar · 36 Svar -
36 Svar
-
130-140 cm lång. 38-42 cm bred. så fyrkantig du kan hitta. Allt funkar när man lär sig.
-
Jag lärde mig på en 133 38 funka kanon (väger 5 kg mindre) 🙂
-
rrd är bra brädor men för enkla att knäcka , sååååå lite matrial
-
@RtotheG 497731 wrote:
rrd är bra brädor men för enkla att knäcka , sååååå lite matrial
Har inte knäckts en enda RRD poison i år. Så det ska du inte vara rädd för att köpa..
-
håller på och lär mig på en rrd poison 133, är mäkta imponerad så kan rekommendera den varmt, känns väldigt enkelt att lära sig på den. testade cabrinha prodigy 138 innan jag köpte poisonbrädan. men det var ändå den kortare men bredare poison som var lättast att lära sig på..
-
Ju större bräda du skaffar ju enklare blir det att lära sig, men det blir så jävla tråkigt med storbräda
-
Milkman;497753 wrote:Hur menar du då? Knäcka förstod jag ju, men med att det är lite material?
I kärnan, eller laminaten? Eller det kanske finns fler ställen att spara?På vissa ställe kunde man se igenom brädan .
sjutk skön bräda men nice känsla men hållbarheten –
-
köp inte för stor bräda, om du inte har 0 talang så tröttnar du på en pråm efter en månad. 1.30 e perfekt typ rrd´n. har kört med den nu i två år och inte varit så snäll, men den håller än. kolla in denna http://www.blocket.se/vi/17466697.htm?ca=11_s&last=1
-
Tack för alla tips. Har nyligen köpt en bräda som är precis likadan som den som kvabbso tipsade om…se verkligen fram emot att testa den!! Watch this space!! Alla tips om vad som helst är välkomna!
-
@RtotheG 498310 wrote:
På vissa ställe kunde man se igenom brädan .
sjutk skön bräda men nice känsla men hållbarheten –
Jag antar att du inte pajjat någon sån bräda då? Jag har aldrig hört att dom skulle gå sönder mer än andra. Det finns gott om riktigt tunna brädor som både är asbra och håller.
Logga in för att svara.