Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En till våtdräktsfråga

• skotten

Medlem
    28 september, 2009 vid 21:32

the best person to speak to about wetsuits is Kent at ontopsports.. he knows his shit, and will be able to talk to you about rubber for days… he is a windsurfer you see..

• stinky

Medlem
    29 september, 2009 vid 19:14
    Yann;579111 wrote:
    Om man gillar att dra runt selen på toeside så är en Rip Curl F-bomb jäkligt fin. Den har enkelneopren på magen så det glider gött. Svinigt varm och jag har kört min i 2 säsonger och den håller fint fortfarande. Jag brukar inte kunna använda den förren det blir som kallast i vatten och luft för då åker jag på uttorkning om jag kör hårt (inget skämt).

Jag funderar på att köpa en oneill psycho2 6/5/4 men det kanske blir för varmt då alltså? Är en psycho2 5/3 och sen komplettera med huva/väst ett bättre val?

Nu kör jag i en Ripcurl f-bomb 4/3 med läckande sömmar (börjar bli kallt)

• yann

Medlem
    29 september, 2009 vid 19:54

Jag tror att du klarar dig fint på en 5/3 så länge den är fodrad och som du sa så kan du komplettera med mera. Ska du använda den för vågsurf också tror jag ändå du gör bäst i att köra en 6/4.

• oharris

Medlem
    29 september, 2009 vid 19:58

Infinityn fanns inte inne hos Falle så jag beställde den från UK, verkar grymt få svenska företag som har den i sitt sortiment… Shysst företag med gratis frakt och kinde skicka som gåva! Kings of watersport hette företaget!

• emil-2

Medlem
    29 september, 2009 vid 20:20

Asså, då va det klirrat och klart ???

Robban har PVC-rör och brääädooor 😉
    Fucking awesome !!!

• yann

Medlem
    30 september, 2009 vid 06:23
    Oharris;579565 wrote:
    Infinityn fanns inte inne hos Falle så jag beställde den från UK, verkar grymt få svenska företag som har den i sitt sortiment… Shysst företag med gratis frakt och kinde skicka som gåva! Kings of watersport hette företaget!

Skicka som gåva behöver man väl inte inom EU eftersom vi har fri handel mellan länderna?

• oharris

Medlem
    30 september, 2009 vid 06:45

Smart Yann, tänkte inte längre än hjärnan klarade av 😉

Emil! Fan vad fint, vi får ta en byggardag så snart som möjligt!

• smaskens

Medlem
    30 september, 2009 vid 14:58

Körde min första säsong i vintras med PL Assault 5/3 plus huva, dojor, handskar.
    Jag tog på mig ett vanlig craftunderställ när det var is och det funkade bra.
    Handskar körde jag med dykarvarianten Waterproof Crux Mitten – 5mm 3-Fingered.
    Varmt som en sommardag och man får härlig pump i underarmarna.

• langens_kite

Medlem
    30 september, 2009 vid 15:26
    hengo;579217 wrote:
    haha inte jag heller, bara stokad!

oharris, jepp infinity. Du kommer inte att ångra dig OCH du kommer kunna stanna vid Umeå för ett lite vintersurf när du bilar från göteborg upp till mor och far för att fira jul i vinter 🙂

Om du vill ha en dräkt för de riktigt kalla dagarna ska du köpa Infinity.
    Tycker 5/3 klarar sen höst och tidig vår och då är jag inte frusen av mig.
    Sen bör du nog köpa lika skor som henning har.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En till våtdräktsfråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.