Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En vågbräda för Sthmls surfare i 95kg klassen??
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
En vågbräda för Sthmls surfare i 95kg klassen??
vinta_kestrel svarade 19 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
-
Jeppe, med din vikt och dina tankar om användningsområde, ta en titt på Starboard Evo 92 för ren vågridning och Tabou Rocket Air 95 för B&J+vågridning och freestyle-försök. Sistnämnda tror jag blir perfekt.
Jag väger själv 92kg och kör en Evo80 i vågor. För 6kg och ett år sen körde jag den med 5.9 ett otal gånger och den funkar finfint. Så Evo92 med en fet fena (original är verkligen gjord för downtheline och skateboardstyle-ridning), alternativt en Rocket Air 59 (två fenor följer med!) blir perfekt.
Taboun har dessutom fått otroligt bra kritik i tidningarna (både Windsurf, Surf och Boards säger samma sak).
-
Var nere på surfcompaniet och hämtade en rocket 59 idag. Ska bli kul att se hur den går. Den ser så jäkla skön ut!
-
Helt enig. Shapen ser klart inspirerande ut, med den extremt tunna swaallowtailen som börjar där undersidans ducktail börjar och ovansidans pintail slutar; de fasade kanterna fram för att slajda bra i freestyletrick; för att inte tala om designen – härligt lysande blåfärg och den där “reflexen” längst fram i form av ett rymdskepp. Klart läcker bräda som tydligen går så bra som den ser ut.
Levererade en Rocket Air 59 förrförra veckan och kunden var klart nöjd (77kg kille, seglat 4.7 två gånger i förra veckan), så det blir säkert du också.
Logga in för att svara.