Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En våglinje, en mast: Naish Chopper
-
dr Masse;683040 wrote:Ja, jag har verkligen haft segel de senaste fyra-fem säsongerna som “liksom bara är där och gör sitt jobb” (Simmer Icon/Gaastra Manic). Har jobbat mer med att hitta rätt typ av bräda, och tycker jag är där i rätt hög grad nu.
Så det kanske är dags att testa något annorlunda på segelfronten och ta sig ur “bekvämlighetsbubblan” lite…
Det finns billigare sätt att ta sig ur komfortzonen. En framåt till exempel.
-
Då blir det Push-Forward nästa då Masse! 😉
Ja menar för att komma ur komfortzonen ordentligt! 🙂 -
Näe, off-the lip bakåt smakar bättre. Ser lite stiligare ut, dessutom.
-
Nej Masse,
Du ska låna ett segel av mig nästa gång du ska ut och segla. Det kommer kännas lite läskigt precis innan, dvs okomfortabelt, men sedan kommer du kunna rippa med mer komfort än någonsin tidigare, inklusive diverse snurrar du inte vågat dig på tidigare!/JB
-
Rätt svar är “Vågar inte jag?”
Du får gärna låna ett Banzai om du vågar dig till västkusten. Eller ett 5Oceans 🙂 -
Nej för f-n, till västkusten vågar varken Masse eller jag…
/JB
-
Haha. Nä, här finns ju vind o vågor. Verkar risky. Fast just nu är det snöstorm på G. Brrrrr!
Ta med dig Firelight så kan vi jämföra det och 5-Oceans vetja… -
Doc;683164 wrote:Haha. Nä, här finns ju vind o vågor. Verkar risky. Fast just nu är det snöstorm på G. Brrrrr!
Ta med dig Firelight så kan vi jämföra det och 5-Oceans vetja…Så gör vi!
/JB
-
Apropå korta master – Boxer 2006 riggades ju på 370 upp till 5.0, kanske t.o.m. tidigare årgångar? Och sen blev det fyrlattat… What goes around comes around…
Dan Kaseler var före sin tid…
Och kolla på specen på 2008 års Boxer upp till 4.7:
http://www.naishsails.com/2008/en/products/boxer.html
One mast concept, någon?
Att jämföras medNä, inte identiskt, men visst är det likt? 😀
-
Ser fram emot att smiska in min första Dragons tail, för att inte tala om Eagle Clawen into Crane Kicken. Dom gör du inte med dina 5-ocean doc! 😉
-
Haha. Dom gör jag inte. Punkt. Jg loopar inte ens sedan jag drog sönder foten. Men jag är grymt nyfiken på att testa Chopper ändå. Kul marknadsföring för övrigt. 😀
-
…men Chopper har ju sämst färdigheter vad gäller de här Kung-Fu-grejerna … vad menar dom egentligen? om man nu ska försöka läsa in någonting i deras roliga marknadsföring, att det är ens möjligt att hitta på nya crazy grejer … eller så är det bara en rolig grej utan nåt egentligt stoff. Hm, vore kul att höra dem dra lite paralleller bara, höra dem spåna på 🙂
FräddanR;683277 wrote:Ser fram emot att smiska in min första Dragons tail, för att inte tala om Eagle Clawen into Crane Kicken. Dom gör du inte med dina 5-ocean doc! 😉
Logga in för att svara.