Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En vedertagen lagningstecknik?
-
En vedertagen lagningstecknik?
Publicerad av andes på 5 december, 2006 vid 13:56Lagade ett hål i gumpen på våtdräkten med reparationslappar från ett cyckelreparationskit. Någon som har erfarenhet med detta? Kommer det hålla?
Verkar för tillfället sitta bra och har rejält bra stretch, verkar något prisvärdare än neoprenlappar som kostar dyra pengar (dvs om det nu håller)
andes svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Om det inte fattas någon bit brukar jag bara limma. Jag har testat det mesta. Neoprenlim använder väl de flesta. Jag blev rekomenderad vanligt kontaktlim på en dykverkstad, vilket funkar bättre än neoprenlim.
Meeen, nu har jag hittat den slutgiltlga lösningen. Superlim från Kjell & Company. Lite flaska med appliceringsmoj som gör jobbet. Enkelt att jobba med. Superstarkt. Limmade i princip hela min torrdräkt som blev som ny. Visst, fogarna blir inte elastiska men vad spelar det förr roll? Dräkten är helt tät.
-
Så det gick inget vidare med reklamationen? (Det är samma dräkt eller?)
-
jupp… samma dräkt.. Efter som inte sömmarna i sig gått utan det var materialet (som har 1 års garanti) runt sömmen så var det inget att göra…
måste dock fråga ”bananen” hur du gör då det saknas en bit, dvs är ett hål. Det gick inte att foga samman, vad använder du att lappa med?
-
tror tyvärr inte det kommer hålla.. jag har försökt laga flera gånger i ano, men icke ser jävligt nice ut men det skaver som attan så släpper det i kanterna men det håller ett tag, och kan om du har tur vara ett bra tag:P
-
saken är den att jag använde inte vanlig vulklösning som fanns i kitet utan hanvände Aqua seal cement, något som såldes hos robbans surf under neolim, så får hoppas de håller någorlunda… Verkar dock bra eftersom lagningen fortfarande består efter många sk slittest
-
@Andes 352836 wrote:
jupp… samma dräkt.. Efter som inte sömmarna i sig gått utan det var materialet (som har 1 års garanti) runt sömmen så var det inget att göra…
Hu! Jag har en likadan dräkt. Att en så dyr dräkt faller sönder efter drygt ett år känns helt orimligt. Borde ändå gå att reklamera tycker man. Undrar hur det gått om du köpt den på Surfers Paradise i Varberg istället. Har aldrig varit hos ”Robban”, men flera på surfzone avråder ju från att handla där.
Lycka till med lagningen i alla fall!
-
@stinger 353084 wrote:
Vad var det för dräkt?
NP 5000.
Kolla:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45541Andes, löm inte att du lovade att recensera 😉 Nu står det bara lovord i recensionerna:
http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=69&limit=recent
Logga in för att svara.