Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Endabräda…

Taggad: ,

• Endabräda…

Publicerad av vinta_kestrel på 10 december, 2003 vid 14:54

Hej,

precis som Andrew är jag inne på en endabräda. En enda freestyle/vågis i mitt fall. Lättvindsbräda har jag frågat om på annat håll ;O)

Nåväl, har funderat på ’03/’04 och då Fanatic Wave Skate, JP Freestyle Wave (91 liter), Mistral Shift och Fanatic Foya FW 95.

85-90kg väger jag, seglar mestadels i chop och småvågor och kör 4.2-6.7. Vill framför allt ha en bräda som pallar det mesta, men inte har fokus på vågridning – det är så sällan jag “råkar ut” wink.gif för det ändå så de få gångerna får jag köra bakfot och pressa…

Goya FW 95 frestar, men den är kanske lite mycket våg. Annars är JP’n och Wave Skate’n de som känns som lagom till mig.

Kommentarer? Andra förslag som kan göra mig mer förvirrad?

anonym-anvandare svarade 20 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 2003 vid 16:23

Jag har en Freestyle/Wave 03 91liter som är en perfektbräda. Jag väger 74kg och seglar 4.2 till 6.3, 4.2 seglet är inget att rekomendera att segla i vågor med, då är det bättre att komplettera med en mindre bräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Endabräda…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.