Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En/Ett Sele?

• anonym-anvandare

Medlem
    30 mars, 2004 vid 16:23

Svar till:

…å andra sidan säger mina vänner från Kalmar/Öland cyklen istället för cykeln, nycklen istället för nyckeln…så allt är kanske möjligt 🙂

[/ QUOTE ]
    Tror hela skåne gör det. Norrläningarna hade mkt kul kring det när jag bodde där uppe.

• waterboy

Medlem
    30 mars, 2004 vid 17:59

Svar till:

…å andra sidan säger mina vänner från Kalmar/Öland cyklen istället för cykeln, nycklen istället för nyckeln…så allt är kanske möjligt 🙂
    Hoppas ni får ett jättetrevligt vår och sommar med mycket vind:-)

[/ QUOTE ]
    *skratt*
    Alla är vi ju oilka! laugh.gif

Jag har hört folk som bara säger: “Hjo men visst” och “Hjo men visst” så visst finns det skumma saker folk säger: “även mitt hängeslet gick paj!”

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2004 vid 14:24

Normala Dödliga har den nog i ryggradet hur man böjer ord och vilket genus man sätter före substantiv.

Har en Kusin (och moster) som till mitt förtret envisas med att det heter “Ett spigg” och “Ett apelsin”.
    SAOB har inte funnits i närheten de gånger jag konfronterats av deras grammatiska styggelser; således har mitt huvudargument hitills varit “det heter EN Spigg, EN Apelsin “ETT” låter ju inte klokt”.

Kul med ord..

• putte

Medlem
    31 mars, 2004 vid 20:29

Ett selhelvetet? bestämd form? funkar det?
    KLart att det inte heter apelsin, det heter ju för fan Bapelsin

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En/Ett Sele?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.