Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Enkät – Off topic deluxe
-
Enkät – Off topic deluxe
Publicerad av jagkallaspiotrellerpete på 6 december, 2010 vid 17:06Tjabba!
Ruggigt off topic men behöver respondenter til en enkätundersökning jag gör till en C-uppsats om grupper och identitet.
Tar 10-15 minuter, hade uppskattats ordentligt ifall någon här på steffo deltagit 🙂Länk:
http://asp.artologik.net/mah/qr/surveys/vers2.htmTack på förhand!
/Pete the studying heatjagkallaspiotrellerpete svarade 14 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Lär de fortfarande ut fånigheter om chefer ifrån förra årtusendet, på kurser om ledarskap på högskolor?
-
bumpar! tar tio minuter, snälla kompis?
regfellow: Nej.
-
Svarat. Dock lite frågetecken över några frågor.
Frågorna om bestraffning pga avikande från de normer som finns och att lyda chefen känns mera som diskussions frågor. Om jag surfar porr på arbetstid trots att jag inte bör göra det eller om jag struntar i att bokföra utgifter så bör det ena ge repressalier och inte det andra.De flesta människor respekterar Min arbetsgrupp. – Andra människor inom samma företag eller andra i samhället?
Generellt så tycker många att Min arbetsgrupp är mindre värd än andra. Inom samma arbetsplats eller i samhället i stort?
Kan hända att jag missuppfattat något.
Då har jag gjort lite nytta denna dag också!
Lycka till med skrivandet! -
Regfellow:
Ja, visst handlar det om ”chefer”, men de finns ju i organisationen också? Dessutom får du tänka på att vår frågeställning omfattar arbetsgrupper och normer – visst tusan finns det chefer där? 😉(vårt exakta syfte med denna enkäten nämner vi inte heller öppet för den delen)
Connis:
Tack för synpunkterna.
När det gäller frågan om avvikande från gruppens normer kan det uppfattas som en ganska bred sak och man kan tolka vad egentligen ”normer” betyder. Men det du nämner är givetvis någonting vi kommer ta upp i diskussionsdelen (med utgångspunkt från det syfte vi har)När det gäller de två andra exemplena du ger är jag helt med dig. Jag var väldigt osäker på formuleringen (eftersom enkäten till största del bygger på skalor från tidigare forskning) men vi beslutade att ändå ha kvar de två frågorna då de ligger i korr med andra frågor (vi får se hur avvikande isf svaren blir)
Tack än en gång Connis!
Och ni andra som svarat, stort tack.
Ni som inte har, tack på förhand! :santa:
Logga in för att svara.