• mag

Medlem
    9 november, 2007 vid 23:13

Snygg bild med både eld i himlen och Fire på vattnet! 😉
    /Magnus

• fj69

Medlem
    10 november, 2007 vid 08:53

En epictråd skall inte självdö vid två sidor det vore ovärdigt, dessutom på mer eller mindre allmän begäran, för dagen stekheta Gurras wave 360…..

• fj69

Medlem
    10 november, 2007 vid 08:58

och finale…….

• fj69

Medlem
    10 november, 2007 vid 09:42

Nåra till;

• robrox

Medlem
    10 november, 2007 vid 10:09

Länge leve abay här kommer 2 bilder till på Gurra från http://www.stoneandwater.nu

• naish

Medlem
    10 november, 2007 vid 14:37

Måste fan ge jävligt mycket Cred till Gurra!! Blir ofta sjukt taggad inför surfet då man ser hur denna snubben laddar och utväcklas.. GRYMT DUDE!

Inte för att va taskig nu men synd att du inte hade börjat surfa när du var yngre… då hade du nog fan haft en framtid inom surfing;D

• drakglenn

Medlem
    10 november, 2007 vid 23:35

Ser ut som ni fick uppleva något ut över det ovanliga, Grattis!

Jag sprade ner onsalagrafens bilder för dagen, vill nu bara ha reda på vattenståndet för dagen, fått för mig att det spelar in en hel del för att få de rätta förhållandena i Apel, dvs. hur var vattenståndet? Hög eller lågvatten, ser ut som lågvatten, hur djupt vatten gick ni ut i? gick fenan fri de första 30 meterna????

//Glenn – som inte fick nått på vattet denna dag, (men det där andra iställethmhm)

• lars_k

Medlem
    11 november, 2007 vid 06:21

Tjena Glenn, synd du missade, men fint att du inte blev helt lottlös!
    Fenan gick fri från strandkanten och ut, så vattenståndet var nog hyffsat högt. Men jag tror inte det var det som avgjorde. Det blåste NNV 20-22 i medel på Anholt, dvs pungvind ute på Kattegat med vågor uppåt 4 meter. Klart att lite av det skvalpade in i viken med grym vinkel mot vinden. Det åkte jag på. Sen blev det ju klart över förväntan…
    (hmmhm hade lite ork kvar jag också sedan på kvällen…)
    🙂

• gurra1978

Medlem
    11 november, 2007 vid 14:41
    Naish;427776 wrote:
    Måste fan ge jävligt mycket Cred till Gurra!! Blir ofta sjukt taggad inför surfet då man ser hur denna snubben laddar och utväcklas.. GRYMT DUDE!

Inte för att va taskig nu men synd att du inte hade börjat surfa när du var yngre… då hade du nog fan haft en framtid inom surfing;D

Tack för de orden Naish. Det är klart man ska ladda när man är på vattnet och resultatet blir till slut att man sätter något. Mitt sätt att utvecklas.

Att jag inte har en framtid inom surfingen låter hårt. Planerar du att göra likvidera mig inom kort eller 😉 Jag antar att du syftar på någon framtid i tävlingsform. Det är lugnt, jag kommer nog aldrig tävla i vindsurfing. Det verkar så meningslöst. Jag kör för att ha skoj i fina förhållanden och gärna dokumentera allt. Att ställa upp i en freestyletävling (där det bara är switch switch switch som gäller) är för mig otänkbart då det kanske erbjuds vågor på ett annat ställe. Sån är jag.

Förövrigt så har jag slängt ut mina bilder från epic abay dagen på
    http://www.kulingvarning.nu nyss. De är kanske inte av bästa kvalité men jag tror man hellre ser dåliga bilder från en fin dag än inga alls :laugh:

img_6052.jpg

• tim-eriksson

Medlem
    11 november, 2007 vid 15:05
    gurra1978;427656 wrote:
    Jag fattar inte vad den där Lista bilden har med denna tråd att göra. Låt oss få njuta av en fin dag i Sverige. Visst ser det skitbra ut på listabilden och jag vill gärna åka dit men då kan du väl posta en bild från Maui hellre, det knäcker väl Lista ändå. Det räcker väl med Danmark, de har väl bra mycket bättre förhållanden oftare än Norge.

Denna dag var oerhört roligt för det var så lättseglat och man kände sig som ett proffs för man annars är så van vid onshore. Nu fick man smaka på bra vinkel och fina vågor. Allt var underbart. Sverige blir inte så mycket bättre och det kanske beror på att vi inte har hela Atlanten som granne. Norge har ju swell, det går ju inte ens att jämföra. Alltså tycker jag listabilden är ointressant i detta sammanhang. Dessutom var det ju några norrmän på besök i Apelviken idag så de var nog nöjda. Så var det sagt.

Jag tycker det var oerhört roligt att folk tog massa bilder och jag tog lite bilder också. Se vad roligt det blir att besöka surfzone nu. Det är sånt här vi bör jobba på, inte massa jävla skitsnack. Segla mer, fota mer, snacka mindre :laugh:

Förövrigt är jag villig att ställa upp som någons personliga fotograf (om jag får låna en bra systemkamera, det är så kul) imorgon i Apelviken. Ser ju rätt ok ut. Dock under en kortare tid bara.

Här kommer en till bild.

Inte lust att ladda upp orginalbilden någonstans? Skulle sitta fint fint som bakgrundsbild 🙂

• maca

Medlem
    11 november, 2007 vid 17:32

@Lars_K 427890 wrote:

Tjena Glenn, synd du missade, men fint att du inte blev helt lottlös!
    Fenan gick fri från strandkanten och ut, så vattenståndet var nog hyffsat högt. Men jag tror inte det var det som avgjorde. Det blåste NNV 20-22 i medel på Anholt, dvs pungvind ute på Kattegat med vågor uppåt 4 meter. Klart att lite av det skvalpade in i viken med grym vinkel mot vinden. Det åkte jag på. Sen blev det ju klart över förväntan…
    (hmmhm hade lite ork kvar jag också sedan på kvällen…)
    🙂

Enligt vad jag hörde på nyheterna var vattenståndet ca 1,5 m över normalvattenståndet på västkustenmpga av den hårda nordvinden. Det borde kunna inverka en hel del på vågornas storlek och rörelse.

• jonatan

Medlem
    11 november, 2007 vid 19:07

Av olika orsaker stannade jag på land, så jag har lagt upp några bilder i mitt galleri.. http://www.surfzone.se/pp/showgallery.php?cat=500&ppuser=1687

• ola_p

Medlem
    11 november, 2007 vid 19:45

Gött, blev ju några schyssta där.

• ola-h

Medlem
    11 november, 2007 vid 20:33

Grymt ljus vid horisonten på flera av bilderna. Det är som hela horisonten lyser och blåser bort.

• lars_k

Medlem
    12 november, 2007 vid 14:56

Fler bilder tagna av några norrbaggar på besök:
    http://www.surfersinfo.no/index.php?showtopic=4017

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.