• simpa

Medlem
    12 november, 2007 vid 15:33

Vad var det för vindriktning i Abay den dagen? Eller vad gjorde vågorna så bra just den dagen?

Edit: läste nu:
    Fenan gick fri från strandkanten och ut, så vattenståndet var nog hyffsat högt. Men jag tror inte det var det som avgjorde. Det blåste NNV 20-22 i medel på Anholt, dvs pungvind ute på Kattegat med vågor uppåt 4 meter.

• gurra1978

Medlem
    13 november, 2007 vid 21:58

Fan vad bra det var, jag är fortfarande stoked :laugh: Här kommer en till bild så man ser att det faktiskt var rätt stora set som rullande in ibland. Jag kommer snart att lägga ut ett till galleri på kulingvarning.nu med ännu fler och coola bilder från epic abay dagen. Mest för att reta Basse som inte orkade ner och surfslusken som stod på stranden och tyckte det såg dåligt ut och inte minst Rambo som hellre freestylade med 3.7 i Göteborg :wink::tongue::grin:

• lars_k

Medlem
    14 november, 2007 vid 06:50

Bra tänkt Gurra. Jag blir också bara mer och mer stokad ju mer jag tänker på hur bra det var nu i efterhand. På vattnet var det en hel del kämpa och svordomar med slutna handskar, kyla, vindhål och spolningar. Men jäklar vad man blev belönad på vågen in! Reta gärna upp dem som missade eller fegade! =)

• jeppo_f

Medlem
    14 november, 2007 vid 11:55

Nä! Nu får ni faktiskt sluta! Ok, det var sjukt bra. Ja, det var helt fel att stanna hemma. Så! Vi har fattat nu. Poletten har trillat ner. Budskapet har gått fram.

Nu pratar vi inte mer om det här. Någonsin.

/jeppo – överbevisad slöröv

PS. Sjukt läckra bilder.

• drx

Medlem
    15 november, 2007 vid 16:46

Hehe, har du insett det nu Jesper? Jag chansade ju lite när jag skrev dagen innan i Rambos tråd att Apelviken skulle bjuda på de bästa vågorna och vinkeln hittills denna säsong (och kanske någonsin?) denna dag, men jag kanske skulle berättat det för dig också när jag ringde och frågade om du skulle med? Jaja, du ska inte klaga, Capetown bjuder säkert till också.

• gurra1978

Medlem
    17 november, 2007 vid 09:10

Ok då avslutar vi denna tråd med de sista bilderna som ligger här ifall någon är intresserad.

http://www.kulingvarning.nu/galleri.html

apelviken-20071109-113.jpg

• robin

Medlem
    17 november, 2007 vid 09:49

@gurra1978 429059 wrote:

Ok då avslutar vi denna tråd med de sista bilderna som ligger här ifall någon är intresserad.

Bilderna är grymma, vilken otrolig dag ni hade och vad ni laddade!

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.