• Epic days

Publicerad av soulandradical på 6 juli, 2005 vid 13:39

Epic Day
    Nu verkar vinden helt ha gömt sig och abstinensen börjar redan visa sig smile.gif
    Tänkte därför dra igång en tråd om alla episka dagar som ni upplevt, så att man kan sitta här framför skärmen och drömma sig bort.

Så, vilken är er bästa dag på vattnet? I Sverige eller utomlands eller båda om ni orkar!

Själv har jag ett gott minne från Falsterbonäset, närmare bestämt Kämpingebukten precis till höger om piren.

Många år sen nu men minnet för detta tillfälle är fortfarande skarpt.
    Septembervindar på 14-18ms, SSW, gav ruggiga dyningar som vred sig runt piren och skapade långa, rena, sköna vågor ända ute från piren och långt in i bukten. Det var i princip bara till att stå och rida vågorna och njuta av en öde strand och Septembersol. Epic! Min klart bästa wsurf session någonsin.

radikalle_ svarade 19 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • calle_b

Medlem
    6 juli, 2005 vid 15:07

Epic i Hanstholmsbukten. Blåste skön 5.2 och vågis och dyningarna var riktigt maffiga. Hade noll koll på vågridning så jag ägnade mig åt att hoppa. Och det var framför allt ett hopp där allting bara klaffade, upphopp, balans och höjden var underbar. Så fett! Tror det var samma dag som jag simmade efter utrustningen i sidoström och läskiga dyningar som man fick i huvet. Den bästa dagen, lätt, men även den läbbigaste eftersom det tog hundra år att komma i kapp grejjorna. smirk.gif

• radikalle_

Medlem
    6 juli, 2005 vid 15:11

Detdär ska jag komma ihåg! Låter ju fint å när man tänker på det är ju spoten rätt given för dom förhållandena. Hur var riktningen (klockren sideshore)?
    Annars måste jag säga att jag funderat ett tag men kan inte komma på en epic dag i Sverige, jag vet dom finns, man har letat för lite/ haft otur. Måste dock säga att sideshore verkar betyda olika saker här och utomlands….
    Epic dag var det ja
    Sydafrika, Kapstaden, sunset beach. (fan,heter den så?) Småmulet, lite brandrök i luften, lagar bräda. Allt hopp om vind känns ute, men vi tresnåret blir flaggorna oroliga i en begynnande offshorig cape doctor. Åskådarläktaren full me tyskar, som avråder en från att sticka ut. Elaka logo vågor och för lite vind – tror dom ja. Väl inne på sin 4:e (odelbara)glasmast den semestern har man slutat bry sig. (Kan rekommenderas, inga förhållanden ser för brutala ut när masten kostar 150:- å byta)
    Väl ute kan ja bara säga: Epic! Känns extra gött när ingen annan tror de ska funka. Dessa dagar när allt hopp känns ute å man ändå får en riktigt bra session e de bästa!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.