Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenhet av Fanatic Sting-Ray TT

• Erfarenhet av Fanatic Sting-Ray TT

Publicerad av baywatch på 30 mars, 2004 vid 15:48

Jag kör 6.3 Freezone som störst till min RRD TT. Tänkte försöka komma ut mer på vattnet i sommar genom att köpa en Sting-Ray TT och ett NP Diablo 8.4. Någon som har erfarenhet eller tankar över den kombinationen?

Skulle vara kul att höra vad andra tycker om brädan innan man köper. Det är en 03:a så den fanns bara med 160liter. Men vill man plana tidigt e det lika bra med mkt volym, annars har man ju twintippen smirk.gif

Ha det nice på vattnet…CU

dr-masse svarade 20 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2004 vid 07:55

Ingen som kör på denna brädan?? Borde vara ganska populär bland alla racenissar… Nu blir man en! Fan va gött till sommaren när det är sjöbris att kunna plana medans polarna står förtvivlade och tittar på… cool.gif

• baywatch

Medlem
    31 mars, 2004 vid 07:57

Inloggad från skolan… Imorgon ska man till varberg… Så j-la nice! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2004 vid 12:18

Tja !

Hade exakt denna kombo förra året (RRD TT-M-02 samt Stingray 160) och det var mkt bra. Tror att det är det närmaste formula man kan komma. Körde dock 6,7 och 9,5 som störst. Lite ömtåliga men väger hyffsat lite.

Lycka till

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2004 vid 12:21

Kan tillägga att 8,4 känns lite litet som största till den
    brädan samt att hade jag varit du hade jag satsat på ett cambersegel istället.

• dr-masse

Medlem
    31 mars, 2004 vid 12:33

Håller nog med, att gå från en hygglig stabil nionolla med cambers till 6.3 och freestyle går alldeles utmärkt.

Gå in på fanatics forum, som jag tycker är klart bra, och fråga vilken segeltyp och storlek som de rekommenderar.

Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenhet av Fanatic Sting-Ray TT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.