Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Erfarenhet av Non-slip Coating från RIGO
-
Erfarenhet av Non-slip Coating från RIGO
Publicerad av pederboy på 25 februari, 2004 vid 11:21Är det någon som har erfarenhet av RIGO Non-slip Coating
eller som det hetter på Tyska:
“ANTIRUTSCHLACK”
Gulnar denna produkt?Vad finns mer på marknaden som inte gulnar?
pederboy svarade 20 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Gillar det inte! Provade för några år sedan. En sprayburk räckte inte långt och det gav inte heller så bra resultat. Tycker att international pu fernissa tillsammans med pulver eller salt ger bättre resultat.
-
Kanske detta kommer lite utanför ämnet, men vad händer om man häller sand på brädan och klarlackar utanpå det?
Är det någon som har prövat? -
Det funkar säkert men lär ju inte bli snyggt, håll dig till salt eller socker.
-
Denna produkt kommer inte som spray utan som lack i en burk med en roller.
Se bifogad fil.Fråga 2: Skall man slipa bort det sista halkskyddet som finns kvar innan man rollar på det nya?
-
Jag har inte gjort det själv men…
Man ska väll lägga ut klarlack eller motsvarande och sen spröda ut saltet över det innan det torkar. Man kan därför göra det i etapper för att det inte ska hinna torka.
Poängen med att man har tex salt är för att det löser sig med vatten sen och lämnar en skrovlig yta med bra fäste. -
det finns en tråd nånstans om detta från förra året.
I twc provade vi både socker, grovsalt och vanligt salt
socker var lagom, grovsalt blev för vasst. -
Jag provade en sån burk men det blev bara värre än innan, en ful hal hinna som flagnade bort efter ett tag. Rena jävla skräpet mao. Du blir nog betydligt lyckligare av att följa någon beskrivning här på konfen.
-
Tack för varningen.
Vad synd att jag redan beställt en burk för 13Euro
Jag testar på en plasthink först för att se hur ytan blir./P
Logga in för att svara.