Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Erfarenheter av LF escalades?
-
Erfarenheter av LF escalades?
Publicerad av flirrrt på 10 september, 2007 vid 20:44Funderar på att köpa ett par escalades till nästa säsong. har dock några funderingar.. är de verkligen så lätta att komma i, jämfört med 07 wakebindningar.. menar snörning fungerar ju på samma sätt.. eller går de att ”öppna” mer?
Tänkte nämligen köra samma bindningar på både min wake och kitebräda, och det finns en hel del schysst erbjudanden från den stora kontinenten på andra sidan.. så jag vet inte hur jag ska göra.
Nån som har jämfört och kan säga hur stadga / ”entry” etc skiljer sig?
unhooked svarade 17 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 30 Svar -
30 Svar
-
escaladen är exakt samma sko som sphynx. extremt lätta att komma i och ur..
-
Har 06-orna. De är grymt sköna och relativt enkla att komma in och ur. Det tar några gånger innan man vänjer sig och ”lär” sig enklaste sättet att göra det på, men sen går det smidigt.
Det är värt dom där sekunderna att få på sig dom mot att sen sitta som gjuten!
-
07 och 08 modellen tycker jag är jävligt lätta att komma i och ur, mycket lättare än 06. sen kan man ju fråga sig om man pallar knyta och så…som i jämförelse med Union är lite jobbigt.
-
Skillnad mellan Union och Escalades förutom snörning, är unionen styvare?
-
@SkånePaul 413706 wrote:
Skillnad mellan Union och Escalades förutom snörning, är unionen styvare?
06 escaladesen är dom styvaste sen är escalade 06-07 ungefär lika styva som unionsen
-
@SkånePaul 413740 wrote:
Ledsen, men det fick jag inte ihop?? 🙂
hehe försöker igen;
06 escaladesen är dom styvaste sen är escalade 07-08 ungefär lika styva som unionsen
skillnaden ligger i att man kan snöra escaladesen så hårt eller löst man vill och det känns som om man har mer support när man snörar escaladesen hårt samtidigt som dom är jävligt sköna att ha på sig.
-
ok, så om jag fattat rätt så är det ingen STÖRRE skillnad mellan andra bindningar och escaladesen att ta sig i..
vart hittar ajg info om 08-prylarna? Eller det kanske inte finns någon officiell info ännu?
-
-
jag tycker escaladsen är lättare att komma i och ur än union bindningarna på grund av snörningen…sitter bättre på också och man drar inte med sig skinnet varje gång man ska ur skon
-
Det ska väl inte vara några problem att göra extra hål i plattan på escaladesen för att passa fler kiteboards? Har för mig jag läst någonstans att någon gjort så varjefall.
-
@SkånePaul 414198 wrote:
Det ska väl inte vara några problem att göra extra hål i plattan på escaladesen för att passa fler kiteboards? Har för mig jag läst någonstans att någon gjort så varjefall.
jag har gjort det för att kunna få bredare stance på min bräda. funkar utmärkt!
-
@SkånePaul 414198 wrote:
inga problem, jag har borrat i plattan för att få bredare stance
Logga in för att svara.