Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Erfarenheter av Surf Zone på Kap Verde?
-
Erfarenheter av Surf Zone på Kap Verde?
Publicerad av henrik_a på 13 november, 2008 vid 19:31Hej
Är det någon som har erfarenhet av att hyra windsurfingutrustninga av Surf Zone i Santa Maria, Sal, Kap verde?
De är betydligt billigare än Angulo centret och Club Mistral.
Misstänksam som man är så undrar jag om det finns någon hake
Sunkig utrustning, hög obligatorisk försäkring, något fel måste det ju finnas.Tacksam för svar
koste svarade 15 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
@Henrik_A 515612 wrote:
Hej
Är det någon som har erfarenhet av att hyra windsurfingutrustninga av Surf Zone i Santa Maria, Sal, Kap verde?
De är betydligt billigare än Angulo centret och Club Mistral.
Misstänksam som man är så undrar jag om det finns någon hake
Sunkig utrustning, hög obligatorisk försäkring, något fel måste det ju finnas.Tacksam för svar
Hej, åker dit nästa vecka. Har varit där tidigare. Då hade surfzone bara ihoplock och sämre utbud än övriga uthyrare så din misstanke är korrekt, men om du kan förboka bräda där och dom har vad du vill ha så är det kanske inget problem. Men Surfzone och mistral ligger helt fel längst in i viken utan vågor och framförallt med jävligt byig vind, mistral är ambitiösa med surftrips men centret ligger helt fel och gissar att det är ännu värre nu eftersom som stan växer och det är den som tar vinden. Hyr istället på östra sidan, angulo, planet windsurfing, eller fun system för renare och mer vind. Vill du verkligen segla bra vågor måste du haka på någon tripp, men det arrangerar alla centren, santa maria seglingen är inge vidare om du är vågfreak. men men 5 minuter bort ligger ponta preta och för en hundring kan du ta en hyrvan vart du vill, undantaget när santa maria är bra är tydligen på sydligt swell, vilket dock sägs vara sällsynt.
uffe
-
Hej
Har varit där två gånger och alltid surfat vid Planet Stationen. Han som leder stationen är schweizare, så det brukar vara ordning å reda på grejorna 😉
Dom har ett par locals som hjälper till att komma igenom shorebreaket om det skulle vara för stort. Om jag mins rätt så var det en av dom killarna som räddade Polakows prylar när han störtade i Ponta Preta i worldcuppen 07.Trots att det står i katalogen att dom arrangerar resor till andra spots, så såg jag aldrig några när jag var där. Vi hyrde an gång ett sk wavepaket (1 bräda och 2 riggar) som man fick ta med sig till ett annat spot. Det kostade extra och dom var inte sååå ivriga at låta oss göra det. Men i slutet så organiserade dom taxijeep och allting åt oss, så det var ju ok.
Angulos prylar såg oxå alltid väldigt bra ut. Från Angulo centret gick det nästan skyttel trafik med pickups lastade med folk och surfprylar varje dag, så jag tror dom arrangerar mycket mer turer till andra spots.
Jag trivdes dock bra med surfingen precis vid centret (Ponta Leme). Fin fint plattvatten om man åker nära kusten och man kunde smaka på lite vågridning ute vid kanten.
http://www.capoverdenews.com/spots_en.htmlSka nog åka dit i Februari igen 🙂
Nicke
-
Hittade just ett trevligt clip från när Dunken surfar Ponta Leme.
Duger det för Dunken så duger det för mig 😉 -
Tack för all information
Det blev ClubMistral. De har numera två center Gamla Mistral centret + det som var Planet Windsurfing, så det känns som en optimal lösning då vi bor nära det gamla centret.
/Henrik -
Att hyra windsurfinggrejjer där nere kostar ca 4100:- för 2 v inkl försäkring,
En veckas hyra runt 2200 sek...att ta med 1600:- t.o.r (30 kg)
Prisnivån ligger annars som i Sverige + 30%
Logga in för att svara.