Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstan Saltishållet?

• Erstan Saltishållet?

Publicerad av zorlac på 16 juni, 2001 vid 20:34

Hej !
    Jag undrar om man kommer ner med bil till SWK-stugan,
    och i sådana fall , var åker man in?
    Man kan ju inte gärna kånka grejerna från EVB-Parkplats,
    bara att gå enkel väg utan grejer tog 7 min.
    Tacksam för svar!
    MVH Pär

dude svarade 23 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • dude

Medlem
    17 juni, 2001 vid 08:36

Ska man med bil till “Erstavikens Surfcenter” så går det men det är inte en bra väg. Den är dålig och det finns lite risk att åka den. I och för sig är det enda som hänt någon jag känner att en kompis fått punktering på ett gammalt däck. Oliver Farkas som arrenderar marken har kört fram och tillbaka hela somrarna utan problem vad jag vet. Det är viktigt att se upp för gående och cyklister! Det finns många som inte uppskattar att bilar kör här…

Vägen du tar av från till Erstaviksparkeringen är Skyttevägen. För att komma till Surfcentret med bil tar du av höger på Ravinvägen, två avfarter efter avfarten till Erstaviksparkeringen. Från Ravinvägen tar du första höger på Erstaviks kvarnväg. Där vägen slutar finns en liten parkering men en grusväg fortsätter efter en bom som alltid vart öppen vad jag vet. Grusvägen börjar skrämmande efter en träbro med en brant uppförsbacke i dåligt skick med några stenar vid sidorna.

Om denna backe finns en liten historia att berätta. Förra somaren var det en sopbilschauffis som bestämde sig för att ge sig an backen. Så uppför backen åkte han. Men sopbilen var för tung och bred så den slirade och gled in i en av tvåtonsstenarna vid sidan av vägen. Hur sopbilen kom där ifrån vet jag inte, men stenbumlingarnas stora rispmärken och trästaketet nedanför vidar tydliga tecken på att lastbilen glidit ner vid sidan av vägen. Sopbilschauffören befann sig säkerligen i en svår situation. Det skulle vart kul att se hans försök!

Efter backen fortsätter vägen ca en kilometer tills man kommer fram till surfcentret där en och annan bil kan parkera.

Lycka till!

-nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstan Saltishållet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.