Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Eskilstuna-snökiters
-
Eskilstuna-snökiters
Publicerad av surfmc på 3 december, 2006 vid 22:41Jag vill komma i kontakt med någon som kör i Eskilstuna, planerar att köra någonstans där i närheten i vinter, finns det några bra ställen?
stickan svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
@surfmc 352371 wrote:
Jag vill komma i kontakt med någon som kör i Eskilstuna, planerar att köra någonstans där i närheten i vinter, finns det några bra ställen?
Tjena, jag bodde i E-tuna i fem år, bor dock i Götet nu. Under den tid jag bodde där lade sig isen bra på Mälaren varje år däför finns det gott om ställen. Men om isen lägger sig bra i år vetefan?
Det jag kan rekomendera starkt är att åka till V-ås där har de kitat på isen sen minst -01. När jag kitade i E-tuna var jag alltid ensam om att kita. I V-ås brukar de flesta hålla till vid Norr Mälarstrand (har jag för mig det heter) man kunde kita runt Mikael Genbergs “Utter Inn”. Vid västliga vindar funkar Sunbyholm hyffsat. Men ännu bättre tycker jag Norra Kvicksund var. Man åker på västra sidan om järnvägen och norr om själva sundet som det också gäller att hålla sig på ordentligt avstånd från då isen är svag där. Men förövrigt ska man aldrig lita på isen någonstans och givetvis ha lämplig utrustning och kunskap. Det känns också tryggare att kite där det är andra.
Mvh / Andreas
-
Ängsholmen utanför Torshälla är ett riktigt jävla blåshål. Prova där.
-
Jag firade Nyår i Västerås, det såg bra ut vid Utter-inn, brukar det vara bra is där? Kanske kan bli en tur senare i vinter om isen vill komma.
-
Hej! Vi är ett gäng som kör diverse prylar på Västeråsfjärden, Oftast utgår vi från Framnäs vid Jollekappseglarna där vi också har vår lokala väderstation. http://demo.axalon.se/weather/ (är för närvarande nere men kommer att fixas inom kort)
Isen är det vanligtvis inte några problem med när den väl har lagt sig, dock är det väldigt sent i år som på dom flesta ställen och tittar man tillbaka brukar det ligga is från slutet av december.
kolla in vårt lokala forum så kan du alltid få lite info om när vi sticker ut!
http://www.wasteraswindsurfing.com/Mvh Stefan
Logga in för att svara.