Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ett anorlunda liv

• Ett anorlunda liv

Publicerad av kicki på 23 februari, 2004 vid 21:07

Hej alla glada!
    Nu har det hant grejer ska ni fa hora. Jag ar ganska matt fortfarande och jag fick en rejal dos av dominikansk verklighet igar. Tala om att se hur andra lever och hur deras verklighet ser ut.
    Igar akte vi ett gang till karnevalen i La Vega som ar den storsta karnevalen i landet och alla aker dit pa en och samma gang. Karnevalen haller pa hela februari men igar var hojdpunkten med TV och alla medier pa plats.
    Karnevalen gar till pa sa satt att det ar en parad som gar igenom stadens gator och det ar danande musik och sprit pa varje lilla snutt bit av gatan. Folk ar jatte fulla och festiviteterna handlar om javlar… alltsa, det ar grupper av man utkladda med otroligt vackra masker som javlar. Dessa utkladnader liknar de drakar som man har i Japan (eller om det ar Kina, jag har inte sa koll pa laget)… det var i alla fall otroligt vackra masker. Men, dessa man har en stor piska som de slar folk med och helst tjejer. Det ar inte bara de i paraden som slar tjejerna man alla man daskar bade varandra och tjejerna. I alla fall sa gar det hart till… jag hade tur, jag har inga blamarken pa hacken eller pa ryggen.
    Jag och min kompis Dana gick tillsammans och dumpade de andra. Vi ville inte supa som de andra sa vi gick fore. Vi gick och gick i tva, tre timmar och sedan blev vi sa trotta att vi gick till baseball arenana dar en motocross uppvisning skulle visas av Red Bull senare pa kvallen (vid 7). Vi kopte var sin mumsig hamburgare och helt utmattade la vi oss pa laktarna.
    Motorcrossen kom igang och det var helt otroligt att se dessa maskiner och killar flyga hogt i luften och gora helt sjuka trix. Plotsligt borjar nagra killar knuffa mig och Dana valdsamt och alla borjar trangas at sidan…. nagra killar precis bakom oss hade borjat braka och de hade dragit upp pistoler. Shit! Folk puttades undan men sedan lugnade det sig och inom nagra sekunder sa kollade alla igen pa motorcrossen… som om inget hant. Vardagsmat, typ.
    Nar motorcrossen var slut borjade vi ga mot bilarna och festiviteterna for natten satte igang. Vi kande oss inte direkt trygga och ville bara komma dar ifran… festligheter kan latt spara ut har och speciellt nar 50% av mannen har pistoler pa sig och de ar fulla som as. Vi kom i alla fall fram till bilarna och vi bara vantade pa att fa fram nycklarna for att satta oss i bilen da jag star och tittar ut pa dem knokpackade gatan och smack sa krockar tva moppar i hog hastighet mitt framfor nasan pa mig… den ene kille staller sig upp direkt men blodde fran ogat och hade dramt huvudet mot marken. Den andre killen ligger medvetslos pa den trafikerade gatan och nagra av tjejerna fran ganget springer fram och ska gora forsta hjalpen. Eftersom jag inte kan nagot sa holl jag mig undan, dessutom ar det onodigt med for mycket folk runt. Killen vakande till och hans kompisar stottade honom och drog ivag med honom mot festligheterna…. hmmmm.
    Val i bilen och pa vag hem, for en 2 timmars bilresa i bergen sa kande vi att vi kanske kunde pusta ut…. nej. Efter ca en timmas resa sitter jag i framsatet och tittar ut over gatan i morkret och ser en man liggandes i diket. Vi fick senare vanda och kora tillbaka for vi korde fel, mannen lag kvar och var dod. Tala om chock. Det varsta ar att man absolut inte far stanna mitt i natten for att man inte sjalv ska vara i fara. Vi fick fortsatta hem.
    Livet i detta landet ar saaa anorlunda fran livet i Europa. Folk ar inte utbildade och ar jatte fattiga pa grund av politiska oroligheter. Sattet man lever har ar att man inte bryr sig om nagon annan och bara kor sitt race. Livet ar mycket enkelt och sa brutalt djuriskt och primitivt. Man far inte tanka for mycket pa det for da mar man daligt. Man far bara intala sig sjalv att man inte ar i Europa och bara halla sig undan. Det ar valdigt tufft da man ar uppvuxen med att ta hand om andra och att bry sig om andras valmaende. Min kompis Dana har gratit hela dagen och vi har bada bestamt att vi inte saaa snart kommer aka pa en utflykt utanfor var lilla bubbla, Cabarete.
    Mitt berattande kan kanske ses som valdigt kallt men jag har antingen inte tatt itu med det an eller sa har jag bara fortrangt det for en obestamd tid framover.
    Var tacksamma for era liv hur ni an har det och var ta hand om varandra.
    Oroa er inte for mig, jag ar inte i fara och har vanner runt om mig som tar hand om mig och som vet hur man lever livet har. Jag har ocksa varit har tillrackligt lange for att veta vad man ska och inte ska gora.
    Puss och kram pa er alla!

anonym-anvandare svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • virre_bu

Medlem
    23 februari, 2004 vid 22:00

Ah.. shit…
    Ibland ”nyttigt” med att få se skit.. Så man själv fattar hur bra man har det..
    Jävligt synd att det ska behöva vara så där..

• patrikol

Medlem
    23 februari, 2004 vid 22:31

Ja livet är verkligen annorlunda i olika delar av världen! Låter sanslöst att man kan leva på det viset men det är ju verkligheten för många. Bra att allt är väl med er! smile.gif
    Kram Patrik

• rambo_johnson

Medlem
    24 februari, 2004 vid 00:47

det är farligt här, jag vet sen last year…man får ta det tranquiloooo o använda hoddet…

• anonym-anvandare

Medlem
    24 februari, 2004 vid 02:50

A det va fan fett när dom börja skjuta massa kulor fem meters ifrån mig och bruden på Bachata-fest för ett tag sen. Lokalen tömdes på två röda, sen satte dom på musiken igen… Livet är fett.

/Jeppe Kung

• anonym-anvandare

Medlem
    24 februari, 2004 vid 12:26

ja det var ju ”verkligen” jätte fett

• rambo_johnson

Medlem
    24 februari, 2004 vid 13:39

sheiss FETT me FETT peps..höhö shit happens and then u daj..

• anonym-anvandare

Medlem
    24 februari, 2004 vid 13:42

A fan det va fett. Had nästan platsat på fettmedfett.com asså. Det e fan sånt man får inspiration från. Det e sånt som gör en ödmjuk. O det e sånt som kan avsluta allt. Det kallar jag fanimej fett.

/Jeppe Kung

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ett anorlunda liv

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.