Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ett helt nytt liv…
-
Ett helt nytt liv…
Publicerad av kristjans på 1 mars, 2007 vid 19:07Ett helt nytt liv har börjat..
Tänk er scenariet; en perfekt dag med powrad kite, massor med puder i ravinerna och ett gäng kompissar. Ni laddar till ett tokigt unhooked hopp och vid ett fel släppas man igenom stora pudervallar…
Men neheii ingen snö under jackan eller byxorna.”Say hello” till Oxbows feta overalls.. Så himla sköna att snowkita med!!
Tillsammans med Mystics FEEETTTAAA Firestarter sele, som konstig nog matchar perfekt ser man ganska pimpig ut.
Firestarter selen är förresten lite smalare, men ger bättre stöd än förra årets modell o kan klart rekommenderas.
Kolla bloggen för fler nyheter: http://www.nordicsurfers.com/isurf/
Over & out
http://www.kitecenter.semav svarade 18 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Kite blir faan i mig mer en tysk gubbsport för varje år som går. Snart så kör man väl monoski efter kiten och bär en tight rosa overall o mintgrönt pannband också. Fast detta passar mig perfekt för jag är en bakåtsträvare.
-
ser jag fel eller fortsätter tribalsen upp på jackan? Kan man köpa till den när man köper den nya selen?
-
Melker lille, du har inte varit med i jibbersvängen hör(ser) jag…
-
Ja och behöver man byta sin dragkedja på sin V19 eller sin overall så är det samma mått på den.
-
Oxbow? Overall? Snabba killar på den avdelningen då. Oakley och Sweet har gjort jibb/freeride overaller i flera år nu, och de var till och med snygga. Denna var ju bara extremt ful och gay.. Uppenbarligen aldrig hört talas om loose/baggyfit. Välkomna till 2000 talet Oxbox..
Förresten är det beastie boys på den översta bilden?
-
baggy e fan helt kass när man kitar. lägger sig i feta veck under selen.
iofs rätt kass när man kör skidor också, har du massa näsdukar å skit hängandes också? -
@pjoter 367650 wrote:
baggy e fan helt kass när man kitar. lägger sig i feta veck under selen.
iofs rätt kass när man kör skidor också, har du massa näsdukar å skit hängandes också?Haha! Huet på spiken. Alla vet ju att David kör med en gummikyckling i baklomman.
Men för dig finns det ju ingen anledning att ha baggy-overall du åker ju inte skidor eller bräda, du leker ju bara med radiostyrdabilar.
Fick du den att backflippa?
-
@kasimir 367701 wrote:
Men för dig finns det ju ingen anledning att ha baggy-overall du åker ju inte skidor eller bräda, du leker ju bara med radiostyrdabilar.
Fick du den att backflippa?
haha, de värsta e att de stämmer, fått en dag på skidor iår å de verkar inte bli fler. Desto fler har de blivit med radiostyrda bilen. den e grym å leka med. perfekt komplement på vindstilla dagar på stranden.
i stapelbäddsparken blir de feta flippar. 🙂
-
yeah the new mystic harness is real nice, we will have them hanging up and ready to try next week
-
Overall är exklusivt reserverade för barn under 12 år och bilmekaniker!
@Davids 367644 wrote:
Oxbow? Overall? Snabba killar på den avdelningen då. Oakley och Sweet har gjort jibb/freeride overaller i flera år nu, och de var till och med snygga. Denna var ju bara extremt ful och gay.. Uppenbarligen aldrig hört talas om loose/baggyfit. Välkomna till 2000 talet Oxbox..
Förresten är det beastie boys på den översta bilden?
Och på tal om ”jibb”… det är det mest gayiga ordet jag vet. Inte långt efter kommer ”skidåkning”… vilken gaysport!
-
trist att ni från vkusten inte testat snowkite lite mer, då hade ni nog förstått hur grymt skönt det e med overall.. Testa moben i puder så rycker du alla snöskydd som finns och får in 3-4kg snö i byxorna.
Oxbow har kört overalls i ett par år nu förresten… jag förstår inte varför du är så sur davids…?
ang. storleken så har 2008 modellen bara tryckts upp i L… finns inte mycket mer att välja på =) sen är superbaggy inte att rekommendera när kitekunderna är mellan 12 och 65.
good winds
-
Varför släpps 2008 ett år innan det verkliga årsskiftet? eller menar du 2007??
-
@Melker 367603 wrote:
Kite blir faan i mig mer en tysk gubbsport för varje år som går. Snart så kör man väl monoski efter kiten och bär en tight rosa overall o mintgrönt pannband också. Fast detta passar mig perfekt för jag är en bakåtsträvare.
hahahahaha passar dej perfekt? ja du 😛
-
Anledningen är att de är till för att fota och filma till nästa års reklamer. Oxbow sponsrar många av http://www.kitecenter.se’s instruktörer och http://www.nordicsurfers.com året runt.
Logga in för att svara.