Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ett kul minne från Vorupör
-
ett kul minne från Vorupör
Publicerad av matthias på 30 augusti, 2005 vid 06:56Den här killen startade, åkte fem meter, drog ner kiten i vattnet, kiten rullade runt några gånger för att sen lägga sig med framkant mot honom i frånlandsvind. efter en halvtimme kom en trött åkare upp ur vattnet och bytte till en nitro. fler bilder på dansk fotograf
brickan svarade 19 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
ghaha så jefla ball fast den andra crossbowen va balalre hans snurra ltie fler varv. hehe
-
hur funkar frånlandsvind i Vorupör? Side-off över piren?
//alex
-
mm precis så. rätt byigt vid launch och längst inne vid stranden men längre ut va de hur bra som helst.
-
Detta kan vara lite marigt. När kiten lägger sig med ”framkant” mot dig måste man dra i ena sidans lina/linor för att få kiten att vända sig och ta vind. Sedan är det bara att dra i ena bakkantens linor och få kiten att vattenstarta. Det var riktigt svårt i Mynningen. Då drev kiten fort mot mig och jag hade ingen chans att vattenstarta den. Men det är ju unikt för Mynningen och är svårt med vilken kite som helst.
/DJ
-
Svar till:
Detta kan vara lite marigt. När kiten lägger sig med ”framkant” mot dig måste man dra i ena sidans lina/linor för att få kiten att vända sig och ta vind. Sedan är det bara att dra i ena bakkantens linor och få kiten att vattenstarta. Det var riktigt svårt i Mynningen. Då drev kiten fort mot mig och jag hade ingen chans att vattenstarta den. Men det är ju unikt för Mynningen och är svårt med vilken kite som helst.
/DJ
[/ QUOTE ]
varför kör du skiten då? var det kul o betala 12papp för nått som inte flyger?
-
nått ännu kuligare var Rescue Teamet som letade efter MårtenT i 3-4h.
1st Helikopter
1st MotorBåt
1st Fartyg
+ 1st Polis -
Svar till:
nått ännu kuligare var Rescue Teamet som letade efter MårtenT i 3-4h.
1st Helikopter
1st MotorBåt
1st Fartyg
+ 1st Polis[/ QUOTE ]
rätt sjukt endå när man tänker efter, det var också en Cabrinha kite… bra det där recon…NOT
-
han kan inte få fler MEN den karlen… han är slut.
haha mårten när fan ska vi supa i ängelholm ???
-
Finns ingen recon på min 03a. Och det var mitt privata team jag hade med mig fall något skulle hända….
-
Svar till:
Svar till:
/DJ
[/ QUOTE ]
varför kör du skiten då? var det kul o betala 12papp för nått som inte flyger?
[/ QUOTE ]
…inte flyger?????
-
Svar till:
Finns ingen recon på min 03a. Och det var mitt privata team jag hade med mig fall något skulle hända….
[/ QUOTE ]
Du är ju stabil. Jag har enligt säkra källor hört att du använder teamet för att spana brudar med
Logga in för att svara.