Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ett kul minne från Vorupör

• ett kul minne från Vorupör

Publicerad av matthias på 30 augusti, 2005 vid 06:56

Den här killen startade, åkte fem meter, drog ner kiten i vattnet, kiten rullade runt några gånger för att sen lägga sig med framkant mot honom i frånlandsvind. efter en halvtimme kom en trött åkare upp ur vattnet och bytte till en nitro. fler bilder på dansk fotograf

brickan svarade 19 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • luuddee

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 07:03

ghaha så jefla ball fast den andra crossbowen va balalre hans snurra ltie fler varv. hehe

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 08:27

hur funkar frånlandsvind i Vorupör? Side-off över piren?

//alex

• matthias

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 08:32

mm precis så. rätt byigt vid launch och längst inne vid stranden men längre ut va de hur bra som helst.

• denrica

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 08:33

Detta kan vara lite marigt. När kiten lägger sig med ”framkant” mot dig måste man dra i ena sidans lina/linor för att få kiten att vända sig och ta vind. Sedan är det bara att dra i ena bakkantens linor och få kiten att vattenstarta. Det var riktigt svårt i Mynningen. Då drev kiten fort mot mig och jag hade ingen chans att vattenstarta den. Men det är ju unikt för Mynningen och är svårt med vilken kite som helst.

/DJ

• rambo_johnson

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 09:45

Svar till:

Detta kan vara lite marigt. När kiten lägger sig med ”framkant” mot dig måste man dra i ena sidans lina/linor för att få kiten att vända sig och ta vind. Sedan är det bara att dra i ena bakkantens linor och få kiten att vattenstarta. Det var riktigt svårt i Mynningen. Då drev kiten fort mot mig och jag hade ingen chans att vattenstarta den. Men det är ju unikt för Mynningen och är svårt med vilken kite som helst.

/DJ

[/ QUOTE ]

varför kör du skiten då? var det kul o betala 12papp för nått som inte flyger?

• samhansson

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 10:42

nått ännu kuligare var Rescue Teamet som letade efter MårtenT i 3-4h.

1st Helikopter
    1st MotorBåt
    1st Fartyg
    + 1st Polis

• sj0gren

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 10:50

Va hade hänt då?

• rambo_johnson

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 10:52

Svar till:

nått ännu kuligare var Rescue Teamet som letade efter MårtenT i 3-4h.

1st Helikopter
    1st MotorBåt
    1st Fartyg
    + 1st Polis

[/ QUOTE ]

rätt sjukt endå när man tänker efter, det var också en Cabrinha kite… bra det där recon…NOT

• brickan

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 11:01

Va beräta mer Sam hoppas han inte fick några men.

• niklas82

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 11:09

han kan inte få fler MEN den karlen… han är slut.

haha mårten när fan ska vi supa i ängelholm ???

• martent

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 12:49

Finns ingen recon på min 03a. Och det var mitt privata team jag hade med mig fall något skulle hända…. smile.gif

• denrica

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 13:51

Svar till:

Svar till:

/DJ

[/ QUOTE ]

varför kör du skiten då? var det kul o betala 12papp för nått som inte flyger?

[/ QUOTE ]

…inte flyger????? confused.gif

• brickan

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 14:12

Svar till:

Finns ingen recon på min 03a. Och det var mitt privata team jag hade med mig fall något skulle hända…. smile.gif

[/ QUOTE ]

Du är ju stabil. Jag har enligt säkra källor hört att du använder teamet för att spana brudar med grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ett kul minne från Vorupör

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.