Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett läjet på NO?

• Ett läjet på NO?

Publicerad av malibu på 6 oktober, 2016 vid 22:02

Jag gillar Läjet. Det är nästan det enda stället jag kört på under mina dryga 2 år som vindsurfare. Eller 3 år är det väl. Iaf, jag har grundläggande koll på det mesta men det känns lite läskigt med nya ställen där man inte vet var stenar finns, hur djupt det är etc. Efter ca 100 sesh i Läjet känner jag mig hyfsat trygg där.

Finns det något “snällt” ställe, en vik, med sandstrand och lite lagom långgrunt som jag kan dra till nu när det brassar på från “fel” håll?

malibu svarade 8 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • voivoi

Medlem
    7 oktober, 2016 vid 07:20

Hepp
    Testa norranäs, borta vid trönningenäs.
    Passa dig vid hamninloppet när det är lågt vatten.
    Vassa stenar är det med.
    Annars är det ett kanonställe med lagom djupt vatten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• malibu

Medlem
    7 oktober, 2016 vid 09:28

Tack. Jo, där har jag kört ibland (och skurit upp fötterna 🙂 ). Men tänkte mer på något med lite vågor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett läjet på NO?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.