Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett par frågor om stora saker…

• Ett par frågor om stora saker…

Posted by anonym-anvandare on 29 augusti, 2000 at 11:02

Hej
    Var kan man köpa stora fenor 65-70cm? (har en starboard formula)
    Var kan man köpa bommar som klarar de allra största seglen? (gaasta nitro 10.9 kräver ju en 270cm bom)
    Har själv en NP Matrix2000 Race 220-260, kan man förlänga den istället? (ej karbon)

anonym-anvandare replied 24 years, 3 months ago 5 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • lundgren

Member
    29 augusti, 2000 at 12:11

Jag kör med min np racebom 220-260..till min rx1 9,9..248..och det känns som att det är i största lagret.. till 270 kanske den blir lite väl sunkig?

• dr-masse

Member
    29 augusti, 2000 at 12:50

270 bom! 11 kvadratsegel! Nu börjar det bli stora grejor. Med tanke på att det pratas om en-metersfenor och brädor lika breda (eller mer…) så undrar jag om vi inte snart kommer att se lättvindskit som skiljer sig rejält från andra surfprylar? Helt andra typer av master, segel, bommar, fenboxar osv. Snart kommer det väl en bräda som är väldigt lik en sån här:

budgens_in_action_b50.jpg

Jag menar, ta bort en kille, låt han hålla i en jättebred bom och köra med någon späjsad hängsele. Kanske inte så långt borta som vi tror…Kusligt, eller hur? 😉

Surfa På!

• dala

Member
    29 augusti, 2000 at 15:33

Masse, det är bara att inse att till nästa år är det bara att sälja AHD brädan och sattsa på en Formula 175 med ett 11.0, då kommer du att plana bara någon släpper väder på väg hem från krogen.
    Som vi alla vet, det är ju tiden på vattnet som räknas.
    Ligger just nu själv i hårda budget förhandlingar om kommande säsongs investeringar. Vad blir det ultimata kitet 2001 ?

• linsurfer

Member
    29 augusti, 2000 at 17:34
  • anonym-anvandare

Member
    29 augusti, 2000 at 18:21

Jag kan nog inte låta bli att känna ett visst sug när jag, en strålande
    sommardag, ser en 49:er sticka iväg i 4 m/s…. Det ser onekligen
    ganska roligt ut…. men visst skulle det kännas lite jobbigt att ta
    brädan ner till stranden… eller åka iväg på surfresa… Kanske lika
    bra att satsa på en riktig segelbåt då, kan behövas 2 personer för
    att få ner grejerna i vattnet….

• anonym-anvandare

Member
    30 augusti, 2000 at 17:18

Tekknosport önskar firmateckning innan de säljer? Stämmer det? Eller är det någon som lyckats köpa som privatperson av dem? Mvh Stefan V

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett par frågor om stora saker…

You must be logged in to create new discussions.