Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ett slag for karpathos!!

• ett slag for karpathos!!

Publicerad av anonym-anvandare på 26 juli, 2004 vid 20:21

Vill bara saega till alla freaks att jag varit haer i i sex dagar och seglat allt fran 3.4 till 5.0!!This place rocks!!Franlandsvind tokplatt och vind dygnet runt!Speedjanne du hade gillat detta stalle!!Har legat tvae meter fran stranden och speedat med 4.2 i fran landsvind!!
    Bilder kommer!!

Hankloose grin.gif

endy svarade 20 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • fegler

Medlem
    26 juli, 2004 vid 20:39

Fy fan vad grymt! Jag maste bara aka dit snarast!!!

• manno

Medlem
    26 juli, 2004 vid 20:42

Vind är bra! Mycket vind är mycket bra! Fanns det nåt ställe med lite vågor/chop på ön?

• endy

Medlem
    26 juli, 2004 vid 21:09

Kan inte vara kul i längden….men visst blåser det wink.gif (3,3)

pic2.jpg

Ska själv 2veckor till kreta nu på söndag kommer rockn’rolla cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2004 vid 07:11

Var tänker du segla på Kreta? Tack för bra tips!
    Mvh

• endy

Medlem
    27 juli, 2004 vid 07:23

Jag ska åka till nordöstra delen och bo i Kalepastro – http://www.freak-surf.com
    Hade själv ingen tanke på Kreta först men hittade en billig resa så då kollade jag upp da place
    Finns inte alls mycket info att tillgå, har mailat lite med Chriss Sammer och en annan Grekisk dude
    Jag ska ha bil under tiden jag är där så det blir att åka och prova lite spots på nordsidan där det finns vågor, enligt localsen 2-3 meter fast tydligen launch like pozo and rocks worse than ho’okipa wink.gifhttp://www.farsaris.gr

Still0009_JPG.jpg

Vill du bara segla freestyle/plattvatten(även om det kan bli lite större chop en bit ut) är det stället vid Kouremenos beach säkert tip-top, där kommer jag vara rätt stor del av tiden.

Resten får man ju veta väl framme, right! cool.gif

• swe880

Medlem
    27 juli, 2004 vid 08:13

jag va på karpathos i två veckor de blåste 3.5 varje dag förutom en då blåste de 4.0 .. karpathos äger laugh.gif tongue.gif cool.gif wink.gif

• swe880

Medlem
    27 juli, 2004 vid 08:14

sen finns de ju chicken bay .. de e en långgrund vik nåra hundra meter bort där e de helt platt å blåser ca 15m/s där e de skit bra freestyle förhållanden laugh.gif wink.gif

• swe880

Medlem
    27 juli, 2004 vid 08:15

jag trampade iochförsej på en stingrocka där men men … annars äger de som fan laugh.gif tongue.gif wink.gif

• moscapoint

Medlem
    27 juli, 2004 vid 10:07

Var hittar du boende i Kalepastro och vad betalar du för det?

/johan

• endy

Medlem
    27 juli, 2004 vid 10:19

Haha hittade det Totala boendet på pension house margot, där jag även bokade bilen(130euro/vecka), blev 30euro per dag(boende)för 2 pers inkl frukost, billish värre, lär ju inte vara Sheraton men det skiter jag i är inte där för att sova… wink.gif
    http://www.crete-vacation.com/index.htm

• speedjanne

Medlem
    27 juli, 2004 vid 10:56

Låter grymt Hank,men jag tror jag skall på speedläger med Björn D istället http://www.surf-action.com/sommer/namibia-2005.pdf

• markram

Medlem
    27 juli, 2004 vid 11:14

Ärligt talat Janne:
    Vad fan skall man skylla på om man inte gör +40 knop under de här förutsättningarna:
    världens plattaste/längsta speedsträcka
    Dunken som Personal instructor
    bästa tänkbara material
    confused.gif confused.gif

Skulle aldrig våga utsätta mig för den potentiella
    prestigekraschen (eller mina klena kotor för ett kastfall i +40knop).
    Eller rättare sagt har varken råd, tid eller tillstånd att smita från blöjbyten tongue.gif

• speedjanne

Medlem
    27 juli, 2004 vid 11:58

Detta är den mest perfekta resa jag någonsin sett……..
    Hur lång speedsträcka som helst…giraffer och palmer som står och tittar på,tysk disciplin på stranden undrar om det finns sprit och kebabpizza också? Tyska kvinnor med ”marsvin” under armarna AHHH sehr gut.

VI ÅKER!

• fegler

Medlem
    29 juli, 2004 vid 16:00

A taste of Karpathos…

• smurff

Medlem
    30 juli, 2004 vid 10:27

Var på Karpathos 2002 det blåste mycket i början sen la det sig något. Men jag var ju i huvudbyn på ön det är ju inte där som det blåser mest. Så det fick bli en tur till surfstranden….. på moppe sen hyrde jag prylar där, hade inget me mig. Var lite ringrostig så tjejen ville bara släppa ut mig i Chickenbay….. crazy.gif kanske var lika bra med offshore vindar och allt.. smirk.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ett slag for karpathos!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.