-
ett sommartips och en fråga.
I sommras var jag på kitesurfing-camp i Polen i närheten av Gdansk, nämligen ett ställe som heter Hel. (Puck-bay) Tänkte först och främst rekomendera stället för det var verkligen schysst, billig mat, billigt boende, blåsigt, härliga barer och fullt med glada surfare. Hela halvön verkar leva på surfingen under sommarhalvåret (Vindsurfing och kite), det märks på alla surf-shops, surfing-skolor och mängden av surfare som hållet till där. Det är ganska grunt vid halvön, dvs man kan gå ut någon kilometer till havs och fortfarande ha vatten upp till naveln, vilket kan bara bra för nybörjare som mig själv. Människorna är otroligt trevliga och hjälpsamma. När vi sa att vi var från Sverige dröjde det inte länge innan man hörde LoopTroop pumpa från högtalarna på stranden. Kvällarna slutade vanligtvis med att man blev bjuden på polska-groggar. Är ni som sagt sugna på en billig semster i en skön atmosfär så kan jag rekommendera Hel.
Jag lärde mig en hel del där nere och tänkte köpa utrustning nu efter nyår. Känns dumt att fråga men jag kommer fan inte ihåg hur linorna skall gå från bom till kite. :confused2: Skall de innersta linorna (bortse från 5.te elementen) gå under eller över de uttersta linorna? och skall de fästas “nere” eller “uppe” på kiten när den ligger? Känns dumt att fråga men skulle vara tacksam för svar.
//Conne
Logga in för att svara.