Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › EVO i snabba vågor och x-off
-
EVO i snabba vågor och x-off
Publicerad av ola-h på 25 mars, 2004 vid 11:01EVO i snabba vågor och x-off, funkar det? Döm själva av Scott McKerchers segling of följande klipp (från PWA:s site):
http://www.pwaworldtour.com/images/video/Scott%20McKercher%20KA-%20181.mov
safesurfer svarade 20 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 39 Svar -
39 Svar
-
Jäklar! Vilken film! Nu känner jag mig manad….. (in i döden antagligen). Var filmades den?
Om någon skulle vara intresserad av musiken till filmen, så har jag det på CD (om jag inte har tappat bort den) – ett australiensikst band som heter You Am I. Det var en ganska gammal låt, men den rockar va??
-
han kör verkligen skiten ur vågorna på den filmen…. skall försöka testa en Evo i sommar om man springer på någon från surfkompaniet bland vågorna någonstans.
-
Mumma, vilka härliga carves efter 5-10 sekunder in i rullen! Ska plocka fram den här rullen för varje gång jag ens funderar på att klaga på min Evo.
-
Är det brädan som är bra eller är han en jävligt bra seglare som lyckas behålla kontrollen?
Hehe, nä det verkar ju funka fint faktiskt =)
-
Sanningen är väl den attt ingen bräda är så bra att den automatisk låter vem som helst rippa som Scott McK.
Kolla roundhousecutbacken i mitten av Hookipa-avsnittet. Den, tillsammans med en tung bottensväng, är Scotts trademark och en manöver som allt fler börjar ta till sig (se mitt inlägg “Kort Mauirapport”. Denna manöver är för övrigt väldigt lämpad även för lite segare förhållanden (svenska) och cross on, så jag hoppas nu få se er alla ladda på roundhousecutbacks nu i vår.
För övrigt drar jag till Val d’Iser om ett par timmar, så ha det bra här hemma.
-
Japp. Jag ska öva “roundhouse” i Åsa i år, det kan du ge dej på.
Ha de gött i Valdisere. Jävla gris. =) -
Det var en väldans tjat om den där EVOn. Jodå, visst verkar den fungera både här o där i vågorna. Men då vi träffade Scott McKerscher på Maui för ett par veckor sedan hade han själv shapat om aktern på sin EVO, med såg och hemmalaminering. Han hade satt dit en pintail minsann!!! Den gick betydligt bättre med denna akter tyckte han. Ganska kul att se så hands-on utveckling av proffsen.
Sen hade han ytterligare en protobräda med sig som han körde grymma svängar med. Inte heller denna var så EVO lik. Men att det forfarande finns en hel del att göra med dessa kortbreda shaper finns det inget att tvivla på. Det kommer mycket kul de närmaste åren om man ser det som de seglar med på Maui. Bröderna Pritchard, Nik BAker, systrarna Moreno, Kauli, Josh m fl körde klart intressanta shaper när vi såg dem. Vi får väl se om de visar något från Ho´okipatävlingen nästa vecka. Eller så får väl Calle filma en ny rulle till oss suktande frusna SVerigesurfare.
/Magnus
-
Är det inte en risk att de utvecklar sina kortshaper till att funka bara i feta vågor down-the-line? De kanske glömmer bort oss segvågsstackare?
AHD:s Kauli Pro verkar vara en riktigt radikal, kort bräda som knappast lämpar sej för sverigeförhållanden… -
Tjena O,
Tänkte skaffa mig en sverige-vågis iår. Väger 89kg. Sneglat lite på EVOn. Den stora 92an kan de vara nått en blåsig sommardag på utan för fiskebäck (skall ditt i sommar) eller blir den för stor? Jag är lite bekväm och vill kunna glida lite utan att slita livet för att inte sjunka. Undrar eftersom du verkar ha lite koll på denna modell. Kan man speeda med den eller blir det helt fel? -
Ola åker skidor en vecka till.
Vafaen ska du till sketfeskebäcks tokchopp att göra? Med en vågis? Åk till VBG eller nåt istället. Där kommer en vågbräda till sin rätt. Om du ska speeda i fiskebäck köp hellre en Hypersonic eller en Formula. -
nu tycker jag inte att vi ska vara så negativa, tänk på at fiskebäckslocalsen kan bli sårade.
Fiskebäck har sin charm också ehh… hmm… bara att det tar lite tid att hitta den .
Grym stämning är det där iaf!
-
Haha. Fiskebäck är skit. GBG:s sämsta spot helt klart =)
Fint riggdäck och trevliga surfers finns där dock.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 mars, 2004 vid 16:30Håller med Lasan till fullo.
Fiskebeck e ett enda stort grund!
Beerlanda rockar grymt
Logga in för att svara.