Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › EVO i snabba vågor och x-off
-
Det beror väl på vindriktningen vilka ställen som är bra eller inte Tex syd, kanon i Fiskebäck Värdelöst i Björlanda v-nv kasst och byigt i Fiskebäck kanon i Björlanda eller
-
Nä. Fiskebäck funkar ju bättre än andra spots i vissa vindriktningar, håller med.
Men varje gång jag varit där har jag antingen kört på grund, tagit en kallsup med båtbensin, nästan krockat med motorbåtar eller tappat löständerna för det skakar så förbannat. -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 mars, 2004 vid 16:50HHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!!!!!!!!!
as garv
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 mars, 2004 vid 16:53yaya..fiskebeck suger pung endå, eller
-
Tja Är Björlanda en Söndagseftermiddag bättre om du inte gillar båttrafik?
Mvh Speedjanne (en fena kortare i Fiskebäck förra lördagen )
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 mars, 2004 vid 17:39inget knäffs om det här nu..det e ju bra att surfare tycker om olika ställen, så slipper vi speedasen i Beerlanda
-
vill man ha grym plattvattensegling så är det shitbay som gäller!
vill man ha lite fräckt oförutsägbart vatten så e det utanför det gäller!
vill man ha ökat spänning i vardagen så är det inloppet som gäller!
vill man ha dubbelcancer av alla utsläpp så år man det överallt i fiskebäck!sen om man vill segla fram o tillbaka utan utmaningar, ha harmoniska vindar och mjölk som inte har gått ut för mer än en vecka sen kan man ju åka till något annat ställe och fegköra. Nej, det är bara riktiga tuffingar som klarar av fiskebäck!
-
akta dig, om det skulle vara den gamle speedjanne skulle han slöra till björlanda på en grisblink om han så ville.
Men nu är det ju så att han har blivit uppgraderad till freestylejanne! bara snurra och aldrig över 25 knop låter nya mottot. så du kanske inte borde kalla honom speedare för då kommer han förbi och gör en onehandedsupaclewfirstmegaspocker så att du blåser bort av vinddraget .
så passa dig
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 mars, 2004 vid 19:13Har du testat Torkelstorp janne?
Grymt lång o platt strecka för speed..sedan om man vill så kör man över den lilla extra biten o får sej ett par goa ramper.
Funkar bra på Sydligt, o sydost! om jag inte tar fel.
Änsålänge har min bräda klarat sej från Fiskebeck, kanske om det vore sista surfstället på jorden hade jag doppat min bräda där..men det krävs en funderare innan.
Ian din gammla pungråtta..hörde att du börjat me smyg kite?!?!?!?!? så dina fraser tittar jag förbi..
-
Nix har faktiskt aldrig varit där!
Hänger gärna på nästa gång!
-
hehe, aa nikke har mobbat mig så mycket så at jag inte vill vindsurfa längre, jag e för fjollig för det. så det får bli kite ist tyvärr
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 mars, 2004 vid 19:40Tycker du skall testa!
o jag blandade nog ihop gotskär med torkelstorp , det e Gotskär som funkar bra på Nordost o sydligt, var där på Nordostlig vind, riktigt grym segling..a radical day!
Torkelstorp åkte jag till en gång när det var typ västsydväst..har vart där två gånger, har för mej att det blåste mera åt syd oxå den ena gången..Hursomhällst så e det ett bra spot!
Stora riggytor/gräs, långgrunt,platt vatten, o även feta hoppramper om man vill ha det.
bilden nedan är från Gotskär.
-
asså… de e möjligt att alla andra spots e bätre än fiskebäck men ja tycker endå de e lite å ta i å säga att fiskebäck suger.
/local
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 mars, 2004 vid 19:45Annars finns ju Öarna/intaget!
Men där måste du väll ha doppat brädan.Funkar ju grymt på sydost-sydligt, kanske även Nord, aldrig kört på Nordligt men Sydost o syd funkar det grymt…Plattvatten, o lång sträcka att bränna på.
Iofs e nog Fotöbron snäppet vassare på dessa vindar..Intaget e destomera “mysigt” ställe!
Bild från intaget.
Logga in för att svara.