Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Excalades
-
Excalades
Publicerad av ziik på 19 augusti, 2008 vid 15:42Hur lätta är escalades att komma i om man jämför med en ”vanlig” wake bindning av lite bredare snitt. typ obrien ion eller liknande.
En smal en kan ju vara hur trög som helst…
Hengo eller någon annan borde väl veta.tack å bock
//Joelninoh svarade 16 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Köpte escalades 06 för ett tag sen. Tog cirka 15min att komma in i bägge 2…30min senare hade jag 0 känsla kvar i fötterna…då hade jag ifs den exakta ”sko” storleken 43…tror man skulle trivas bättre i 5 storlekar för stora escalades.
-
Va?
Jag har 43 i strl och kör 41-44 på escaldes perfekt jö -
jag kör 08 escaladsen, tar typ 1 min o komma i, sen bara snöra åt. snabba o komma ur också.
-
mm 06 e grymt mycket styvare…har inte provat 08, men hört bara gött om dem!
-
där jag launchar på mitt localspot är det lite stenigt och skit. Brukar snöra upp bindnigarna ordentligt på land först, sedan launcha.. Sen tar det väl typ 15sekunder att få i bägge fötterna. Därefter kör jag iväg till säkrare trakter och sätter mig på röven för att snöra åt dom till 100%! Tar väl typ 30 sekunder? Det e fan så värt det för att få sitta ordentligt!
-
Fick fresten också ont i fötterna i början, löste detta genom att enbart dra åt det ”övre” spännet till 100% och typ dra det ”nedre” bara lite grann. Efter typ 30min vande sig fötterna och då kunde man dra åt till max där nere också… numera är fötterna vana och man kan snöra hårt direkt, men ja.. gjorde ont o början, om man snörde för hårt!
-
Har 06-Escalades och hade inte problem med att komma in alls. Som Hengo säger, man kan fixa med snörningen när man väl kommit ut lite. 07-08 Escalades skall vara mjukare och lättare att komma in i. Har inte testat många, men skulle anta att de flesta riktiga wake-bindningar är styvare och svårare att komma in i.
-
Var köper man/kostar escalades och funkar de att motera på en imperial 08?
-
Sunnebunne;492211 wrote:Var köper man/kostar escalades och funkar de att motera på en imperial 08?
Kolla med LF-Matthias (Matthias här på forumet). matthias@liquidforcekites.se
-
man köper av matthias på liquidforcekites.se
en imperal 08 vet jag tyvärr inte vad det är
-
kan rekommendera folk som har problem med att komma i bidningaran dra på lite raklödder så glider ni in som en oljad blixt !
http://www.nocomply.se säljer också mkt lf saker till rea just nu kolla in hos dem -
Kan inte någon testa att köra i ett par ”step in” skor! Som grabbarna gjorde på hydrofoils back in the days… 😉
Ett lite humoristiskt sidetrack… Men man skulle i alla fall kunna knyta innan 😉
//J
-
ZIIK;492295 wrote:Kan inte någon testa att köra i ett par ”step in” skor! Som grabbarna gjorde på hydrofoils back in the days… 😉
Ett lite humoristiskt sidetrack… Men man skulle i alla fall kunna knyta innan 😉
//J
Finns på snowboard också va? Tror att det finns en wakeboot som är sån men att den inte fixar saltvatten så bra.
Alltså, snörningen är ju inget problem. Det tar knappt en minut att snöra åt ordentligt och då sitter du bra en hel session. Lätt värt den tiden.
Logga in för att svara.