Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › exocet 2005 wave/slalom brädor: finns redan nu!
-
exocet 2005 wave/slalom brädor: finns redan nu!
Publicerad av aerial-arnie på 27 maj, 2004 vid 08:322005 börjar närma sig… i allafall enligt exocet och de ha därför släppt sina nya universal wave och slalom brädor… yihaaaaa
surfa till: http://www.exocet-original.com/article.php3?id_article=393, och njut av dessa heta och riktig snygga prylar.
aloha
ps: i år är det kortare än kort, t.ex. UW2-68an: 225*56cm, 6.3 kg, 3.3-5.3 …. ready to rock!
aerial-arnie svarade 20 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Ahh ser shyssta ut, börjar få till grafiken oxå
Ska bli intressant och se vad för freestyle skapelse de kan komma med…. -
Har dom så lite att göra så dom är klara med nästa års brädor ett år för tidigt. Budget grejjor.
-
Hehe, det där me årsmodeller är ju rätt knäppt egentligen.. Släpp skiten när det är färdigt istället å kalla det för vad som helst..
-
De flesta brädor för nästa års säsong brukar komma aug/sept så är det varje år, jag tycker det borde vara med årsbetonat blir ju sån hets på prylbyte och prisfall annars
-
Vem bryr sig… 2005, 2004 eller what ever, så länge utvecklingen går framåt och brädorna är bättre igen än förra årets finns det JU inget att klaga på.
Jag undrar vad för skräp du seglar med? Säkert något ”tyskt-mainstream” som alla ska ha… eller?
aloha
-
De var riktigt snygga brädor det där. Det verkar skönt med så korta också men väger de inte lite väl mycket för att vara så små?
Min AHD 257 cm lång och 86 liter väger ju bara 6 kg. Deras motsvarighet som är kortare väger 0,8 kg mer.
-
Ser klart läckra ut, men håller med om att det verkar lite tunga…
-
Breda brädor har större total yta och därmed mer laminat och vikt. Att de är lite kapade i nosen reducerar inte vikten så mkt.
Detta är vad jag tror… -
Förmodligen, men en bräda som inte bär mer än 5.3 känns som den borde väga mindre, bredden till trots. Men snygga är dom…
-
hörde mig för med exocet och detta är enligt de max-vikten (det var lite otydligt om det även var med stroppar på) De påstår att hållbarheten och därmed brädans livslängd är maximal med dessa vikter, vilket är bra för konsumenten.
Logga in för att svara.