Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › exocet = RRD ?
-
exocet = RRD ?
Publicerad av jr555se på 13 maj, 2011 vid 21:03packade upp RRD brädan och skulle montera stropparna, då står det exocet på dem =/ är RRD i symbios med Exocet?
tänkte såklart ringa butiken och fråga imorgon, men det är så långt tills dess..
*ivrig*
svenne svarade 13 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Grattis till köpet och hoppas du hittade rätt!
Men jag tror faktiskt inte att det är samma, kollade exocets hemsida och vanligtvis om ett utav märkena äger något annat märke brukar det någonstans stå, men jag tycktes inte hitta någon info om detta. Så det kan va att det är felpackat eller liknande. Själv hänger jag en lite på Näsby park (Näsa äng) så du får komma förbi så kör vi nåt race!
-
ja det där var en sån där typisk sak som bara händer mig, fattas bara att brädan sjunker när jag lägger den i vattnet åxå
Har vant mig med att få måndagsex. och ja, det var felpackat från fabrik… som SWE496 misstänkte, där ser man.. samma fabrik m.a.oVill passa på att Tacka skidsport bromma i Danderyd för så bra service som jag fått under resans gång fram till köp och även nu efter, sköna och hjälpsamma killar Tomas och Micke..!
Tack!Mr.Jibe, kollade jag med lite snabbt men kunde inte hitta ngt. Och RRD skulle verkligen behöva smittas av lite Dysk dokumentations virus, Ja! :/ inga manualer, instruktioner, min max segel storlek etc.. nåja..
Race? Haha.. ..Haha.. jomen det går nog bra, lär stå och leka stig helmer första timmarna misstänker jagmedan du kör cirklar runt och skapar vågor
-
Inte bara du som råkar ut för sånt där!, jag beställde en rigg från en svensk firma i höstas, jag skrev tydligt på flera ställen i beställningen att jag ville ha grejerna skickade till min sommarbostad i småland(självklart inkl adress) , men istället hamnade prylarna på min folkbokföringsadress i Umeå, alltså 100 mil fel. Dessutom så är det studentkorridorrum där jag bor i Umeå bara på 19 kvadrat, knappast ett bra ställe att förvara en formularigg över vintern.
Som tur är löste sig det hela då en polare hade plats i garaget. Att skicka grejerna hade blivit både omständigt och dyrt eftersom bussgods inte trafikerar den sträcka jag skulle behövt skicka grejjerna med dhl eller liknande, Nu kör jag ner prylarna till sommarn istället otålig att få testa nya grejjerna, för övrig de första nya surfprylarna jag någonsin köpt.(om man inte räknar fotstroppar, surfskor och annat småplock). -
jr555se;655288 wrote:ja det där var en sån där typisk sak som bara händer mig, fattas bara att brädan sjunker när jag lägger den i vattnet åxå
Har vant mig med att få måndagsex. och ja, det var felpackat från fabrik… som SWE496 misstänkte, där ser man.. samma fabrik m.a.oVill passa på att Tacka skidsport bromma i Danderyd för så bra service som jag fått under resans gång fram till köp och även nu efter, sköna och hjälpsamma killar Tomas och Micke..!
Tack!Mr.Jibe, kollade jag med lite snabbt men kunde inte hitta ngt. Och RRD skulle verkligen behöva smittas av lite Dysk dokumentations virus, Ja! :/ inga manualer, instruktioner, min max segel storlek etc.. nåja..
Race? Haha.. ..Haha.. jomen det går nog bra, lär stå och leka stig helmer första timmarna misstänker jagmedan du kör cirklar runt och skapar vågor
Om du menar Tomas i danderydsbutiken e han kanon! han har hjälpt mig med mycket!
Hahahaha stig helmer låter bra. Och vågorna borde inte vara så svåra att åstadkomma. Skulle va kul med ett race…. :cool2:
-
RRD är italienskt och Exocet är franskt, de har inget gemensamt förutom en och annan epoxiindränkt thailändare.
Precis som SWE496 säger så är det nog felpackat, om inte hos den svenska butiken. Cobra är världens största brädtillverkare så det är klart ett det blir felpackat ibland.Men som sagt, Exo har inget samarbete med RRD.
Logga in för att svara.