Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Exocet Warp SL ProModel 2009
-
Hehe… Dom kanske bara har gömt ena hålet.. Är Tuttle på produktionsprylarna iaf… (se första länken)
-
Det kan omöjligt vara en tuttle box eftersom hålet sitter så långt fram. Det är alltså powerbox på brädorna. Konstigt om det en gång skall vara high-end slalom och speed brädor i kolfiber. By the way, svarta brädor är inte bra. Mitt ena bräde som jag gjort själv har svart däck och vitt båtten så det är bara att svänga om på stranden. På vattnet har det inte stor betydelse när det gäller temperaturen. Epoxihärdningen fortsätter också….
-
Brädorna är ju en förserie. Blir Tuttle när dom dyker upp augusti/september.
Botten är ju målad, så det är ju bara att svänga upp den.. Dessutom är det väldigt sällan som mina brädor ligger framme en längre tid i solen.
-
Jester;462962 wrote:Brädorna är ju en förserie. Blir Tuttle när dom dyker upp augusti/september.
Botten är ju målad, så det är ju bara att svänga upp den.. Dessutom är det väldigt sällan som mina brädor ligger framme en längre tid i solen.
Om bottnet är målat är det ingen panik, man bara svänger på brädan när man lägger ner den på stranden.
-
Men känns det inte lite korkat att göra en svart bräda, ser cool ut iofs när jag såg Matthias formula igår men är det riktigt genomtänkt…NÄ!
-
@getwet 462979 wrote:
Men känns det inte lite korkat att göra en svart bräda, ser cool ut iofs när jag såg Matthias formula igår men är det riktigt genomtänkt…NÄ!
Det är visst genomtänkt;) *S* De skickar ju med ett jättefint solskydd. Men för säkerhets skull ska jag polera min med Hawaiian Tropic Faktor 40…:)
-
Är ju inte mycket till färg på dagens brädor ändå… Är ju mestadels svart, så någon större skillnad är det nog inte.
-
getwet;462979 wrote:Men känns det inte lite korkat att göra en svart bräda, ser cool ut iofs när jag såg Matthias formula igår men är det riktigt genomtänkt…NÄ!
Det är inte riktigt genomtänkt. När har du senast sett ett svart seglelflygplan?
Men det kan ju som i mitt fall vara frågan om en produktionsteknisk grej…. dvs, jag slapp måla och slipa och måla och slipa brädan på övre sidan ….
-
-
Warp SL56 (82l) och Warp SL71 (118l)
Planen är att behålla Warp Slalom 62 (90l), och sälja av Tb58 (80l) och Warp Slalom 67 (105l)
Leverans: förhoppningsvis i slutet av juli..
-
Lite info om färg och boxar i brädorna på bilderna ovan:
Date : 5/6/2008 7:19:54 PM Author : Koen B-2 IP : 172.17.2.57
Some comments:
The Warp SL 2009 boards shown at the defi wind were handmade protoboards to the exact dimension of the boards that will come out of the moulds; BUT cobra messed up again: they painted them grey like the new SCROSS and put a powerbox in. The Warp S 2009 promodel were build to spec in the moulds of the WARP S
So to be clear: WARP SL will have a black deck and tuttle box.
Regarding the black colour: all WARP SL and S promodels will have a red sanded bottom, so you can always turn them fin up to the sun.
Sofar, all testings have given no problem at all with the black colour. tests have even shown that the silver sanded colours of many other boards is heating up in a very similar way when parked in the sun.
So as a principal rule, if you leave the board for a really long time in the sun in hot climate conditions, it is always best to open the airvent a bit, independent the colour of the board. -
Nya bilder på produktionsbrädornafinns nu här: http://www.exocet-original.com/news/newsdetail_fr.asp?Number=105
Svarta o fina… Dyker förhoppningsvis upp i slutet av juli!
Logga in för att svara.