Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Expertutlåtande önskas ang surf imorgon

• lars_k

Medlem
    26 juli, 2011 vid 10:30

Man får nog inse att man är sin egen lyckas smed i denna branschen, man kan inte skylla på att ingen berättade i förväg när man missar surf. Ingen kommer med säkerhet berätta var det kommer att gå av. Tänk om prognosen ballar ur, eller man vill kanske inte ha en massa höns ivägen när man rider vågen.
    Jag sket också i Olofsbo eftersom det bara varit choppigt skit när jag varit där. Men man får se missat surf som något att lära av. Proggen var SSO-SO 11-14 med mer vind utanför längs hela Halland. Mätaren i Falkenberg låg på 12-13 m/s och 140-150 grader hela söndagen (kommer du åt via http://vivakarta.sjofartsverket.se/).
    Jag kommer dra dit igen när jag ser dessa tecken i skyn. Men jag tänker inte fråga någon annan innan. Bara packa bilen och dra!

• m-c

Medlem
    26 juli, 2011 vid 10:40

4,7 och rak sidvind i Haverdal i söndags.
    /Måns

• s66

Medlem
    26 juli, 2011 vid 12:13
    Lars_K;663512 wrote:
    Man får nog inse att man är sin egen lyckas smed i denna branschen, man kan inte skylla på att ingen berättade i förväg när man missar surf. Ingen kommer med säkerhet berätta var det kommer att gå av. Tänk om prognosen ballar ur, eller man vill kanske inte ha en massa höns ivägen när man rider vågen.
    Jag sket också i Olofsbo eftersom det bara varit choppigt skit när jag varit där. Men man får se missat surf som något att lära av. Proggen var SSO-SO 11-14 med mer vind utanför längs hela Halland. Mätaren i Falkenberg låg på 12-13 m/s och 140-150 grader hela söndagen (kommer du åt via http://vivakarta.sjofartsverket.se/).
    Jag kommer dra dit igen när jag ser dessa tecken i skyn. Men jag tänker inte fråga någon annan innan. Bara packa bilen och dra!

Faktiskt konstigt att mätaren endast visade 12-13….de va mellan 15-18m/s hela dgn ta mig fasen.

Nä Lars…åk inte till den choppiga skiten 😉

• tobb

Medlem
    26 juli, 2011 vid 14:39

Märkligt, i Ugglarp som ligger mellan Haverdal och Olofstorp funkade det inte med 5,3.. planade bara korta stunder, dock ok vågor och fin vinkel!

• mes

Medlem
    26 juli, 2011 vid 16:12

Med mig som jag antar också med andra handlar det inte om pengar utan familjetid. Fanken….när jag bodde i San Francisco för 10 år sen fanns det en typ minicallblipp (som som hårda drug dealers har) som meddelade vind/vågor….betalpryl men klockren.

Givetvis kan man inte begära att folk sms’ar “läget” när surfadrenalinet står upp till näsan men man kan ju alltid drömma…
    /M

• tomasn

Medlem
    26 juli, 2011 vid 17:15

Jag var på plats i apelviken. Olofsbo hade jag aldrig hört talas om. Men, men. bilen gick ju bra och kaffet hos surfers i viken var gott. Även i Halmstad var kaffet gott.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Expertutlåtande önskas ang surf imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.