Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Extrainsatt Kitesafari
-
@sourra 509413 wrote:
Det blir tradewinds för oss istället. Hoppas ni får det gött i röda havet.
Gott, vart, Karibien eller Indonesien??
Vi kör fler turer, schemat för nästa år borde vara klart vid månads skiftet, så sen är det bara att sätta sej o planera 😉
Ha det riktigt gott nu
Kirre
-
Det blir faktiskt varken eller. Det blir Boavista. Ska bli riktigt trevligt att köra lite hårfönsvind igen.
-
För övrigt undrar jag lite om sommaren i Egypten. Det är väl då som det blåser klart bäst – borde det inte gå att köra en tur då också? Hörde någon säga att det var outhärdligt varmt men så länge man är på havet går ju det mesta att härda ut =)
-
Svinet;509687 wrote:Fan trodde ni skulle dra i November…. Nyår är redan gjutet…
Gjut om, gjut rätt!
-
VAD COOLT med Boa Vista! Dit skulle jag också vilja åka. Är det point-breaks där också? Eller plattvatten? Är det lika mycket vind som i Santa Maria? Är det billigare än Sal? Hur flyger man dit?
-
Jomensåatt jag delar väl mig själv i 8 lika stora delar och så åker jag på safarin.. det var 8 som behövdes för att boka båten väl???
-
@christian12345 509854 wrote:
VAD COOLT med Boa Vista! Dit skulle jag också vilja åka. Är det point-breaks där också? Eller plattvatten? Är det lika mycket vind som i Santa Maria? Är det billigare än Sal? Hur flyger man dit?
Verkar finnas både och men det platta ska tydligen vara snorplatt. Vet inte om man lever billigare eller dyrare än på Sal men vi betalar 14.4K för morgon, middag, fylla inkl flyget. Man flyger till Sal, droppar av de som gillar mycket sand och sen flyger man vidare till Boavista. Man kan visst flyga reguljärt inom landet men båt lär vara smidigast om man redan är på Sal.
-
@sourra 509992 wrote:
Verkar finnas både och men det platta ska tydligen vara snorplatt. Vet inte om man lever billigare eller dyrare än på Sal men vi betalar 14.4K för morgon, middag, fylla inkl flyget. Man flyger till Sal, droppar av de som gillar mycket sand och sen flyger man vidare till Boavista. Man kan visst flyga reguljärt inom landet men båt lär vara smidigast om man redan är på Sal.
Hur är vinden där under nov/början av dec. Måste fan ngn stanns då….
-
-
Boa vista verkar nice 🙂
Ni som är sugna på safari här nere tappa inte modet ännu, verkar som att det blir tillräckligt med kiters för att kunna fira nyår ute till havs.
Och för nov så håller ett gäng från finland och estland på att hitta flyglösningar om dom hittar nåt som passar så kör vi 🙂
Varma hälsningar från ett alltid soligt Egypten
Kirre
Logga in för att svara.