Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Extreme board makeover!
-
surfslusken;629144 wrote:Sorry, “perfekt” va visst ordet du använde.
Så ja får korrigera mej.
Men att resultatet ska bli perfekt???
INTE EN JÄVLA CHANS I HELVETE!Sen kan du ju själv kolla upp ordet “perfekt”, kan ju va så att ja helt missuppfattat de hela.
Jag var ju inte särskilt seriös där. Jag tror att resultatet kommer bli halvdant, det kommer nog gå OK att sticka ut med i apel men den kommer inte ligga på samma nivå som innan eller som någon annan vågbräda heller för den delen. Dock tror jag att det kommer bli ett roligt projekt och jag skulle gärna vilja få lite tips på hur man kan göra/vad man kan köpa billigast etc.
-
Kanske inte e så underligt att du e arbetslös. Frågan e om konjunkturen någonsin kommer bli hög nog för o ändra på de.
(Fan e de me folk???)
-
surfslusken;629148 wrote:Kanske inte e så underligt att du e arbetslös. Frågan e om konjunkturen någonsin kommer bli hög nog för o ändra på de.
(Fan e de me folk???)
Jävlar vad du taggar till då 😀
Nybliven student som nyss slutat jobba för att resa, tycker jag inte heller låter särskilt underligt, vadådå?Nog med OT nu.
-
Kjello
Gäst1 september, 2010 vid 21:10Det coolaste nu är; använd Tesa överallt och kör så det ryker.
Lite skavanker påverkar mindre än man tror.
Inget att förlora, bara ha kul. -
Kjello;629150 wrote:Det coolaste nu är; använd Tesa överallt och kör så det ryker.
Inget att förlora, bara ha kul.Dubbelhäftande tejp? 😀
-
m3lk3r;629149 wrote:Jävlar vad du taggar till då 😀
Nybliven student som nyss slutat jobba för att resa, tycker jag inte heller låter särskilt underligt, vadådå?Nog med OT nu.
Känner igen detta Inte-vind-på-åratal-syndromet slusken fick visat nu, vi kan ju vara snälla å påminna att vindarna lär bli ostliga en hel vecka till 😉
-
Kjello
Gäst1 september, 2010 vid 21:18m3lk3r;629151 wrote:Dubbelhäftande tejp? 😀menar silvertelp överallt, chit den har varit med om saker, lite plåster på såren.
Den kommer att fungera lika bra som ny, inget som någon märker i vattnet. -
Kjello;629156 wrote:menar i princip silvertelp överallt chit, va fan den har varit med om saker lite plåster på såren.
Med silvertejp får man dessutom en snygg silvrig finish som dessutom påminner om EVA-materialet som brukar vara på nybörjarbrädor!
Vad borde jag köpa av…. detta: http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/Malning/Spackel-Vav/Default.aspx ? Jag kommer inte använda mig av mycket väv.
-
Kjello
Gäst1 september, 2010 vid 21:42Jag har lappat sprickor i min custombuild PanAm raceboard, värd dryga 10000 (20 år gammal), som är byggd sandvisch utan skum i skrovet, med tesa-vattenfast-tejp för många år sedan, det håller fortfarande tätt.
Den blir vattenfylld om det läcker, mycket använd denna sommar. No problem.
Tiga wave är ingen extreme board, slit och släng passar närmast.
Men glöm vad jag sagt, tejp är ivargefall rätt just nu. -
Köp inget av det de har på byggmax om du inte ska måla om väggarna hemma. Det där är en helt annan slags glasfiberväv än vad som kan användas till laminering. Ska du göra en “ful-lagning/modifiering ” så funkar nog biltema-epoxi och -väv, men se till att du väljer det som är avsett för laminering.
Innan du pillar bort padsen på den brädan, så tänk på att den har häldämpare vid stropparna så att du inte pajar dem (iallafall har min 91liters med samma coola, gula, eldflame design sådana).
Att fixa nosen kan kanske vara värt besväret, särskilt som den i original har en riktig “segelpunkterarnos” och är trasig, men kapa inte för mycket så den blir för låg. Däremot kan jag inte tänka mig att det kan finnas någon anledning att göra om den i bakändan, bara onödigt arbete.
Halkskydd fixar du billigast genom att pensla på epoxy (eller polyester, eller urethanlack) och strö på salt medan det är vått.
-
Lite kul, klickade på din bildlänk http://img411.imageshack.us/f/cimg0323.jpg/ för att se brädan, och klickade sen previous picture, bara på skoj. Det kanske förklarade en del av hur inspirationen till denna idé kommit upp…;)
-
Okej, där har vi förklaringen till både de idiotiska brädprojektet, arbetsölsheten och reslusten!
Student?? My ass!
-
mikaels;629232 wrote:Lite kul, klickade på din bildlänk http://img411.imageshack.us/f/cimg0323.jpg/ för att se brädan, och klickade sen previous picture, bara på skoj. Det kanske förklarade en del av hur inspirationen till denna idé kommit upp…;)
Den i kombination med ångorna från “plastarbetet” är säkert bra…:wink:
-
surfslusken;629233 wrote:Okej, där har vi förklaringen till både de idiotiska brädprojektet, arbetsölsheten och reslusten!
Student?? My ass!
Surfslusken, dina inlägg kan vara roliga att läsa ibland men ibland är du bara lite för mycket.
Nä jag är inte student längre men jag tog studenten i år, du verkar vara väldigt intresserad av mitt privatliv.Åter till topic; canoya, tack för inlägget, precis vad jag behövde! Jag läste lite om halkskyddet, är det saltet som löses upp och skapar “porer”?
Skulle någon vänlig person vilja länka sakerna jag behöver från biltema? Länka en guide kanske?..
-
Kanske inte just va du behöver, men me de här kittet slipper du både kladda me Epoxy eller torka plantor.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Lim/Kontaktlim/
http://www.biltema.se/sv/Hem/Kok/Forvaring/Fryspasar/
Logga in för att svara.